זמן קריאה: 2 דקות

במסגרת ועידת PubCon הוירטואלית, ג'ון מולר מספק מידע חדש היום על המעבר לאינדקס מובייל (Mobile first) – בחודש מרץ 2021 יבוצע המעבר המלא לאינדקס Mobile First של Google. החל מתאריך זה אתרי דסקטופ יושמטו לחלוטין מהאינדקס. כמו כן, במסגרת מעבר זה, אתרי מובייל שבנויים כגרסה נפרדת על sub domain עשויים להיתקל בבאגים שלא צפויים להיפתר בקרוב.

השמטת אתרי דסקטופ מתוצאות החיפוש

המשמעות של השמטת אתרי דסקטופ מהתוצאות תשפיע בראש ובראשונה על אתרים שאין להם התאמה למובייל. אתרים שעד כה חשבו שאפשר להתעלם מההנחיה של גוגל , יושמטו לחלוטין מהתוצאות.
יחד עם זאת, העדכון הזה ישפיע גם על אתרים שבגרסת הדסקטופ מציגים תוכן, או מדיה שלא מוצג בשום צורה בגרסת המובייל. לא ברור עדיין כיצד הדבר ישפיע על אתרים רספונסיביים.

הרציונל שעומד מאחורי זה היא שגוגל מבקשת שהאינדקס יהיה תואם להתנהגות הגלישה השכיחה, ובכך google מבטיחה התאמה חזקה יותר לכוונת הגולש.

באג באתרי מובייל הבנויים על sub domain

כמו כן, אתרי מובייל שבנויים כגרסה נפרדת על sub domain (לדוג' m.xxx.co.il) עשויים להיתקל בבאגים בהפניית תנועת הגולשים לגרסת המובייל, בגלישה מהדסקטופ. כיוון שבאינדקס ה-Mobile first שגרסת ה-mobile תאונדקס באינדקס הראשי (במקרה זה גרסת ה-sub domain), במקרים מסויימים, גוגל לא תהיה מסוגלת לשלוח גולשי דסקטופ מדף תוצאות החיפוש לגרסת הדסקטופ. במקרים אלו הגולשים יועברו לגרסת המובייל של האתר. התנהגות זו כנראה תתרחש באתרים כאלו שעושים שימוש במאפיין hreflang . ג'ון מולר מוסר כי לוחות הזמנים להחלפת האינדקס קשיחים, ונכון לרגע זה אין צפי לתיקון הבאג.

איך נערכים לקראת המעבר לאינדקס מובייל המלא?

מרץ 2021 זה תאריך שאתם חייבים להיות מוכנים אליו. חשוב שתוודאו שגרסת ה-Mobile שלכם מציגה את התוכן שחשוב לכם שיאונדקס בגוגל.

אם יש לכם אתרי מובייל הבנויים כגרסה נפרדת על sub domain, תדאגו שאתם דואגים להפניית גולשים מהדסקטופ לגרסה המתאימה, באמצעות בחינת הגולשים שמגיעים לגרסת המובייל , ובמידת הצורך הפניית redirect לגרסת הדסקטופ.

אם אתם לא בטוחים בנוגע להתאמה שלכם למובייל, כדי שתיוועצו בחברת SEO בהקדם.