זמן קריאה: 2 דקות

גוגל פרסמה ידיעה מרעישה – אי אפשר לראות יותר תוצאות עודפות! (Supplemental Results)

בבלוג של גוגל הם כותבים את הסיבות להשמטה של האינדקס העודף, ומתרצים זאת בין היתר בכך שהאינדקס של התוצאות העודפות נעשה יותר מעודכן ונעשה דומה לאינדקס הראשי. כל זה לא ממש מעניין אותנו, מכל המאמר מה שבולט הוא המשפט הבא:

We've decided to stop labeling these [Supplemental] URLs as 'Supplemental Results'

מה זה אומר?

האפשרות לצפות בתוצאות העודפות איפשר למקדמי אתרים לגלות בעיות מבניות באתרים, ולנסות לתקן אותם על מנת שהאתר יאונדקס בצורה טובה יותר. הורדת התוצאות העודפות אכן תפגע בתחום קידום אתרים משום שלמקדמי אתרים יהיה כלי אחד פחות בחגורת כלי הקידום שלהם.

למרות זאת, תחום קידום אתרים נודע בזכות יכולת ההתאמה שלו לשינויי מנועי חיפוש. אני בטוח שמקדמי אתרים בארץ ובעולם ימשיכו למצוא כלים חדשים לחקור אתרי אינטרנט ולשפר אותם.

אני אתגעגע לסאפי, ככה אני קראתי לאינדקס המורחב. פיתחנו קשר מיוחד. כתבתי איך אפשר למצוא את האתר שלכם באינדקס העודף במאמר בפברואר השנה. גם אורן כתב לא מעט עליו – בינואר השנה, ואפילו בספטמבר שנה שעברה, כשרק התאפשר לנו לגלות אותו לראשונה. הנחמה היחידה היא בכך שלמרות שאנחנו לא נוכל לראות את סאפי, הוא ימשיך לפעול ולאחסן את דפי הספאם, הדפים הכפולים, דפי הפלאש, ועוד דפים חסרי תוכן אחרים.