זמן קריאה: 2 דקות

האתר "שווה קריאה" מנסה לעשות בישראל מה שעשו אתרים כגון Digg ו-del.icio.us בחו"ל, ליצור קהילה המדרגת ידיעות, אתרים וכל תוכן אחר ברשת. הממשק של האתר איננו "שווה" לאתרי סימניות חברתיות דומים בחו"ל, אבל הוא כן מספק את הסחורה.

כמה שיפורים קטנים בממשק, בעיקר באפשרויותיו לסדר את המומלצים לפי קריטריונים שונים, והאתר יכול להפוך למתחרה משמעותי לדומיינים המרכזיים בארץ, כשם שהצליחו לעשות אתרי ה-Social bookmarking בחו"ל. כמובן שאתר כזה יכול ממש להמריא רק אם ייכנס לתודעת הגולשים, וזאת יש לחכות ולראות. אפשרות שמופיעה באתר Digg, ושכדאי להוסיף לאתר "שווה", היא האפשרות "לקבור" כתבות פוגעות, פרסומיות או פשוט רעות.

היתרונות המשמעותיים של אתרי הסימניות הקהילתיות (יש מליון שמות לקרוא לסוג זה של אתרים, וזה מבלבל גם אותי) הם:

  1. תוכן איכותי מגיע לגולשים, בלי שהם יבצעו חיפוש כלשהו. התוכן מרוכז בצורה נוחה וזמינה באתר אחד.
  2. הדרוג והפופולריות של האתרים נקבע לפי העדפות הגולשים (גורם אנושי), ולא לפי הקישוריות (או כל גורם אלגוריתמי אחר).

לפי עניות דעתי, בדיוק יתרונות אלו יכולים לסכן, בטווח הארוך, את מעמדו של גוגל למול אתרים אלו, וכן ליצור בעיה עבור העוסקים בקידום אתרים כמוני. אבל כרגע אני לא דואג. בארה"ב, שמקדימה את ישראל בתחום האינטרנט במספר שנים, אנשי ה-SEO ידעו לנצל את מאפייני אתרי המועדפים החדשים. בכושר המצאתם הרבה, הם חשבו על שיטת קידום אתרים הנקראת link-baiting, שמשמעותה השגת קישורים מפנים לאתרים באמצעות פרסום כתבות מושכות תשומת לב באתרי סימניות כמו Digg.

אני מאחל לצוות "שווה" בהצלחה. אני הצבתי שם כתבה שפרסמתי כאן, ואכן תוך מספר שעות קיבלתי 24 הצבעות. לקוראיי, אני ממליץ גם על אתר המועדפים הקהילתי reddit, וכן על התוסף לפיירפוקס הנקרא Stumbleupon. תוסף זה הינו ייחודי, ואני צופה שהוא יתפוס מומנטום. יתרונו הוא בכך שאין צורך להיכנס לשום אתר כדי לצפות באתר מומלץ שלו, כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הכפתור בתוסף הדפדפן. החיסרון של התוסף הוא שהוא אף יותר ממכר מאשר האתרים האחרים שהוזכרו. כמובן איך אפשר לא להזכיר את Popurls, שמאגד בתוכו את כל אתרי תוכן הגולשים המרכזיים.

כעת, עיברו על הכתבה וסיפרו כמה סוגי שמות שונים נתתי לסוג האתרים הקהילתיים האלה. אחרי זה רוצו לאתר שווה ודרגו את הכתבה שלי בנושא רדיו בלוג קלאב, אני רוצה להגיע למקום ראשון.