זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הכריזו על תג חדש שנועד לסייע לבעלי אתרים למנוע את הנזקים של תוכן משוכפל. באמצעות התג החדש יוכלו בעלי האתרים להגדיר מהי הכתובת המועדפת עליהם, כלומר הכתובת שתוצג בתוצאות החיפוש, וזאת ללא תלות בכתובת המופיעה בפועל ב-url של הדף. גם מנועי החיפוש יאהו ו-msn live יעשו שימוש בתג החדש.

אם באתר שלכם ישנם תכנים אליהם ניתן להגיע באמצעות כתובות url שונות, תוכלו מעתה להגדיר איזו מבין הכתובות השונות היא הכתובת המועדפת עליכם. החדשה המסעירה יותר היא שגוגל אפילו הודיעו כי גם הקישורים השונים המפנים אל הכתובות השונות יופנו למעשה אל הכתובת המועדפת כמו גם ה-pagerank של הדף.

המשמעויות של הנושא הינן על גבול המהפכניות בתחום קידום האתרים. במידה והקוד החדש אכן יעבוד בצורה מלאה, יתכן כי מדובר בסוף לצורך לבצע הפניות 301 מגירסאות url שונות, כגון כתובות ידידותיות וכתובות לא ידידותיות של אותו הדף. הקוד אמור לפתור את בעיית ה-www. עם זאת, התג החדש לא פותר עדיין את בעיית ה-domain alias מאחר וההפניות חייבות להיות במסגרת הדומיין (שימוש בין subdomains מאופשר על ידי גוגל). בעיה נוספת שהקוד אמור לפתור היא בעיית הכתובות הכוללות קוד מעקב לזיהוי משתמש או לזיהוי אתר מפנה, ועוד בעיות רבות נוספות.

המבנה הבסיסי של הקוד החדש הוא המבנה הבא:

<link rel="canonical" href="https://www.seoisrael.co.il/pagerank/" />

את הקוד החדש יש למקם בתוך אזור ה-head של דף ה-html. התכובת המופיעה בחלק ה-href יכולה להיות כתובת אבסולוטית או כתובת יחסית, ובמידה ובקוד הדף יופיע רכיב base, אז כתובות יחסיות יחושבו ביחס אליו. על פי גוגל ניתן להשתמש בתג גם אם התוכן בדפים השונים אינו זהה לחלוטין אלא רק מאד דומה, כגון במצב של מיון טבלה לפי פרמטרים מסויימים.

גוגל אומרים כי הם מתייחסים אל הקוד החדש לא כהוראה אלא כהמלצה של בעל האתר, אליה הם יתייחסו ברצינות רבה. דבר נוסף שנאמר בנושא הוא שגוגל ידע לעקוב גם אחר שרשרת של כתובות מסוג זה (הפניה לדף שמפנה לדף אחר), עד למציאת הדף הסופי שצריך להופיע בתוצאות החיפוש.

לקריאה נוספת אודות תג הקנוניקל