זמן קריאה: 2 דקות

כלי חדש מבית גוגל מאפשר בדיקת קישורים הנכנסים לאתר (back links או inbound links) בצורה מדויקת יותר מבעבר. עד היום, כדי לבדוק את הקישורים הנכנסים לאתר היה צורך להקליד בגוגל את הפקודה:

link:www.seoisrael.co.il

התוצאות שהתקבלו מחיפוש זה היו חלקיות ביותר, והציגו רק חלק קטן מן הקישורים לאתר. זו הסיבה מדוע עד כה השתמשו מקדמי אתרים במנועי חיפוש כגון יאהו! ולייב כדי לאתר את הקישורים הנכנסים. הכלי החדש מראה אחוז גבוה בהרבה מן הקישורים, אך עדיין לא 100% מהם (בעתיד האחוז צפוי לגדול). בנוסף, כדאי מאד לזכור כי העובדה כי קישור מופיע בכלי לא אומרת כי הקישור משמעותי לקידום האתר!

הכלי החדש של גוגל מופיע תחת שירות כלי הוובמסטר של גוגל. כדי לבדוק קישורים חוזרים יש לבצע את הפעולות הבאות:

1. להיכנס ל- Webmaster tools, ולהכניס את פרטי חשבון הגוגל שלכם (זה יכול להיות חשבון הג'ימייל, האדסנס או האדוורדס שלכם).

2. להוסיף את האתר שאתם רוצים לבדוק. שימו לב – אפשר לבדוק קישורים חוזרים רק לאתר שיש לכם גישה לקוד שלו.

3. כעת יש לאשר שאתם אכן בעלי האתר, על ידי הכנסת תג מטה (meta tag) מיוחד אל דף הבית או הכנסת דף בשם מסוים שגוגל ייספק לכם.

4. כל מה שנשאר לעשות הוא ללכת ללשונית ה-Links ולבדוק את הקישורים הנכנסים לאתר.

לכלי החדש מספר יתרונות. היתרון הראשון הוא כי הכלי מאפשר לראות את הקישורים הנכנסים אל כל דף באתר שלכם בנפרד. בצורה זו תוכלו לראות גם קישורים המפנים אל דפים פנימיים באתרכם בחלוקה לפי דף. הכלים של מנועי החיפוש האחרים מאפשרים לראות או את הקישורים אל דף הבית, או את הקישורים אל כל דפי האתר, אך אף אחד מהם לא מראה את הקישורים בחלוקה לפי דפים.

היתרון השני של הכלי החדש הוא שהוא מציג ליד כל קישור את תאריך הסריקה האחרונה של גוגל את הקישור. כך ניתן לזהות קישורים בדפים לא משמעותיים (תאריכי סריקה לא מעודכנים) מול קישורים מדפים חשובים.

היתרון השלישי של הכלי הוא בכך שניתן להוריד את רשימת הקישורים בפורמט csv, אותו ניתן לקלוט לתוך מסד נתונים רגיל או אפילו גיליון אקסל, על מנת לבצע ניתוח מעמיק יותר של הקישורים.

היתרון הרביעי של הכלי החדש הוא בכך שהוא מראה את הקישורים שנסרקו על ידי רובוט הסריקה של גוגל, בעוד שבדיקות של המנועים האחרים מניבות גם קישורים שלא נספרים על ידי הרובוטים של גוגל.