זמן קריאה: 2 דקות

בתחילת חודש פברואר 2021, גוגל הודיעו בבלוג Search Central כי אזור ה-Discover ב-Search Console כעת מציג מידע לא רק מהאפליקצית Google Chrome, אלא גם מה-Web עצמו כאשר גולש פותח חלון חיפוש חדש ומקבל מאמרים ב-Discover.

מהו אזור ה-Discover?

ה-Discover הוא אזור של תוכן חדשותי/פבלישרים של תוכן המשמש דרך פופולארית עבור הגולשים להתעדכן בתוכן שמעניין אותם. זהו פיצ'ר של גוגל שלומד את הרגלי צריכת התוכן של הגולש ויודע להציג לו קישורים למאמרי תוכן/אייטמים חדשותיים עוד לפני שביצע חיפוש כלשהו באפליקציית גוגל או בעמוד הבית של תוצאות החיפוש בגוגל.

ה-Discover שונה מסינון לפי News כפילטר Search Type באזור ה-Performance. ה-Discover מציג רק הופעות לפי התעניינות של הגולש המבוססות הרגלי צריכה שלו. וסינון ה-News באזור ה-Performance מציג מידע על חיפושים שגולשים חיפשו בגוגל שגרם להופעת עמודי נחיתה ביחס לשאילתות. כלומר, ה-Discover לא מותנה בחיפוש גולש וסינון ה-News כן מותנה בשאילתות חיפוש.

הצגת נתוני Discover לבעל האתר

בעל אתר יכול לראות את הכניסות והתנהגות עמודי הנחיתה באתר באזור ה-Discover בתוך מערכת Google Search Console. יש אזור מיוחד שאוסף נתוני כניסות מאזור זה לאתר.

עד לתחילת חודש פברואר 2021, כאשר גוגל פרסמו את ההודעה, הדוח ב-Search Console כנראה שאסף נתונים רק מאפליקציית גוגל כרום ומעמוד הבית של גוגל ב-Web.

מעתה, גם כאשר גולש יפתח כרטיס חיפוש (טאב) חדש באינטרנט שלו במובייל, יוצגו לו תוצאות Discover לפי תחומי העיניין שלו ומידע זה יצטרף למידע שכבר נאסף באזור ה-Discover.

איך ישפיע הוספת המידע מגוגל כרום על דוח ה-Discover?

גוגל מודיעים כי מהלך זה יקרה בחודשים הקרובים ובעלי אתרים יראו בדוח ה-Discover מגמת עלייה בשל הוספת המידע על המידע שכבר עכשיו נאסף.

כבר עכשיו ניתן לראות בדוגמא מטה מאתר בתחום הפאבלישר תוכן כי בימים האחרונים נרשמת מגמת עלייה בכמות הכניסות דרך ה-Discover.

עלייה בכמות ההופעות ב-discover ב-search console

החיסרון כרגע בדוח ה-Discover הוא שכרגע (לפי דברי ג'ון מולר) לא ניתן לפלח את התנועה ל-Discover לפי כניסות מאפליקציית גוגל אל מול כניסות מגוגל Web. אולי בעתיד…