זמן קריאה: 2 דקות

Dofollow  זה מינוח סלנג מודרני בעולם האינטרנט המתייחס לאתרי אינטרנט או דפי אינטרנט אשר לא עושים שימוש במדיניות קישורי Nofollow יוצאים. כלומר, לא מוסיפים את תכונת ה-Nofollow  ללינקים יוצאים אותם מוסיפים הגולשים עצמם בתגובות מאמרים, הערות, רישום אתרים וכל מקום בו  ניתנת להם היכולת להוסיף קישור.

הוספת Nofollow כפרמטר ללינק הופכת את הלינק לחסר ערך מצד גוגל בכל האמור להמלצה המעבירה כח קישור לדף – לטובת קידום אורגני של הדף המקושר.

חשוב לזכור שגם לינק כזה (nofollow) הוא בעל ערך מבחינת ערך התנועה הישירה לאתר מהאתר המקשר. אולם, בעולם ה-SEO בו אנו נמדדים לפי קידום דפי האתר בפועל ותנועה ממנועי החיפוש, קישורים אלו "שווים" לנו (כביכול) הרבה פחות.

השימוש ב-Nofollow בכל הקשור למדיניות קישורים יוצאים הופיעה לראשונה כאשר בעלי אתרים שונים החלו לנצל אתרים אחרים לשם הוצאת קישור ותו לו – קישורים הקרויים קישורי SPAM. אתרים אלו קודמו בפועל "על חשבון" אותם האתרים בהם פורסמו קישורי "זבל" מבלי שתרמו דרך תגובות עניניות ומושכלות המתייחסות לכתוב. עם זאת, אתרים רבים שהכריזו על מדיניות "nofolow"  מקבלים כיום את אותו סוג קישורים חזרה מאתרים שהחליטו לנקוט מולם באותה מדיניות. (גישת התן לי ואתן לך בתמורה.)

נושא הקישורים, לפחות כיום, עדיין חשוב מאוד. בזה אין ספק . מציאת מקור קישור איכותי לאתר – דף המתאר עולם תוכן קרוב והוצאת קישור חד צדדי ממנו, הוא תהליך ארוך לעיתים, של חיפוש בבלוגים, פורומים, אינדקסים ואתרים חברתיים שונים המאפשרים תגובות. כאשר אנו מוצאים מקור שכזה חשוב לנו לשמור את כתובתו לטובת שימוש עתידי עם אתרים אחרים אותם אנו מקדמים.

כמי שמבין את חשיבות קיומם של אותם אתרים הנותנים קישורים "רגילים" המעבירים כח, חשוב לי, אישית, לתמוך בהם ולא להפיץ בהם קישורי SPAM. ככל שנרבה בגישה של לתרום על מנת לקבל (דרך תגובה עינינית והולמת או הוספת מידע ענייני אחר) נוכל לקוות להמשיך לראות את אותם אתרים איכותיים אשר דוגלים בגישה ואחרים נוספים להם.

מצאתי לאחרונה פוסט מעניין בנושא ה-Dofollow באתר סקוידו. – הפוסט מספק לנו רשימה של אותם האתרים אשר מוציאים (עדיין) קישור המעביר כח. השתמשו באתרים אלו בחוכמה על מנת שנוכל כולנו להמשיך ולהרויח!
http://www.squidoo.com/dofollow