זמן קריאה: 2 דקות

מידיעה אותה מפרסם אתר the marker מתברר כי הנהלת גוגל ישראל הודיעה למשרדי הפרסום כי לא יהיו מוכנים לשלם להם עמלות יתר (סופר-קומישן) עבור פרסום במערכת גוגל אדוורדס.

שיטת העבודה של רוב גורמי המדיה בארץ מול משרדי הפרסום היא שמשרד הפרסום מעביר את תקציב הפרסום של הלקוח אל בעל המדיה, ובעל המדיה משלם לאחר מכן אחוז מסויים מתקציב הפרסום בחזרה למשרד הפרסום. בצורה זו הלקוח לא יודע למעשה מהו גובה העמלה אותה מקבל משרד הפרסום, מצב אותו משרדי הפרסום מחבבים ביותר מסיבות מובנות. בענף הפרסום האינטראקטיווי נהוגות עמלות גבוהות במיוחד, כ-40%, ובמקרים חריגים אף 50%. 

אם גוגל יתמידו בסירובם לשלם עמלות לפי שיטה זו, יאלצו משרדי הפרסום להוסיף את העמלות שלהם אל החשבון של גוגל (כלומר, אם הם שילמו לגוגל X, הם יגבו מהלקוח X + 15% לדוגמא). בשיטה זו הלקוח רואה מייד מהו גובה העמלה אותה הוא משלם.

מודל העמלות אותו מבקשים ליישם בגוגל ישראל הוא אותו המודל בו גוגל פועל בכל העולם. האם יפגע פוטנציאל הרווח של גוגל ישראל כתוצאה ממהלך זה? דעתי האישית היא שהתשובה היא שכמעט לא.