זמן קריאה: 7 דקות

קידום אתרים (SEO) הפך עם השנים לתחום נרחב, מורכב ומאוד מתקדם טכנולוגית. היום כדי להגיע להישגים טובים ולשמר אותם לאורך זמן במהלכי קידום אתרים, צריך להתבסס על מערך טכנולוגי נרחב ומותאם אישית, לצד מגע אנושי איכותי ומדויק שעדיין נדרש כדי לקדם אתר במעלה הדירוג של גוגל. כדי לעשות לכם קצת סדר בשפע האפשרויות הטכנולוגיות והמעשיות ל-SEO וגם כדי לחשוף אתכם למערכת מקיפה ורבת עוצמה לקידום אתר אינטרנט, הכנו לכם סקירה של כלים לקידום אתרים.

את כלי קידום האתרים של גוגל כולם מכירים וכנראה שאתם משתמשים בהם באתר שלכם, הכוונה היא למערכת המעקב והניתוח של גוגל אנליטיקס, בכלי מילות המפתח, גוגל קונסול, ובשאר המערכות והכלים שגוגל בעצמה מספקת לבעלי ומנהלי אתרים. בסקירה זו נתמקד בכלים חיצוניים וייעודיים לקידום אתרים, המעצימים ומשלימים את השירותים החינמיים שגוגל מציעה לכם.

ahrefs

נתחיל עם אחד השירותים הוותיקים ברשת, ahrefs הפועלת מסינגפור. כלי ה-SEO של ahrefs מתאים בעיקר לארגונים ולסוכנויות קידום אתרים ושיווק דיגיטלי.

כלי ה-SEO של ahrefs לא מבצע סריקה של האתר עצמו אלא מספק מידע, נתונים והצעות אופרטיביות דרך בחינת תנועה לאתר, קישורים, מיקומים, איתור תקלות וכיוצא באלו. המערכת של ahrefs שמה דגש בניתוח שלה על ניתוח קישורים נכנסים לאתר וחישוב איכות וחוזק הקישורים לפי דירוג הדומיינים מהם הם מגיעים – כאשר החברה טוענת שיש לה מאגר הקישורים והדומיינים הגדול ביותר ברשת. דרך המידע שהכלי אוסף אפשר לקבל למשל מידע על תנועה לאתר, איכות הקישורים, הצעות למילות מפתח, נתוני On-Page SEO, איתור וניתוח של תכנים מעולים בתחום הפעילות של האתר.

מחיר: מתחיל מ-99 דולר ל-5 פרויקטים (אתרים)

צילום מסך מאתר ahrefs

MOZ

תוכנת SEO מקיפה ופופולארית מאוד, מגיעה מארה"ב מיסודו של ראנד פישקין, "גורו" SEO מפורסם בתחום. הכלי של MOZ גם מתיימר להציע מערכת שלמה ומלאה לקידום אתרים, זאת לצד מאגר ידע ענקי לגבי קידום ושיווק דיגיטלי הקיים באתר החברה. הצעת הערך של MOZ היא בהיותה תוכנה לקידום אתרים ונתונים האמורים לסייע לאתרים להגביר תנועה לאתר, לעלות בדירוגים ולשפר את הנראות במנועי חיפוש.
המערכת המקיפה של MOZ מבצעת סריקה מקיפה של כל האתר ומנפקת דו"חות מפורטים לגבי תקלות, ביצועי מילות מפתח, קישורים, ביצועים ועוד מגוון רחב של נתונים ומידע שימושי. מבחינת אופטימיזציה של On-Page SEO, המערכת של MOZ מספקת אנליזה מעולה וכלים לשיפור מרכיב זה של קידום האתר.

מצד החסרונות, ניתן לומר כי מדובר על מערכת יקרה מאוד ביחס לחלופות וכי היא אינה מציעה מילות מפתח חדשות ורלוונטיות אלא רק נתונים לגבי ביצועי מילות המפתח שכבר פעילות באתר. כלי המיועד לארגונים וסוכנויות דיגיטל.

מחיר: מתחיל מ-99 דולר ל-3 פרויקטים (אתרים)

צילום מסך מאתר MOZ

SEMrush

מערכת המאפשרת לבצע מחקרי עומק לגבי ביטויי מפתח (לפי תחום האתר ולפי מתחרים), תנועה לאתר ומודעות – הן מאפיקים אורגניים והן מאפיקים ממומנים. אחת היכולות הכי שימושיות ופופולאריות של SEMrush מאפשרת זיהוי מילות מפתח איכותיות ומובילות בצורה אוטומטית, רק לפי דומיין אתר המזינים למערכת או מבקרים בו. לצד הצעות למילות מפתח מרכזיות, אפשר לקבל נתונים לגבי מיקום באתר, אחוז הקלקות פוטנציאלי בהשוואה למתחרים, כמה טראפיק כל מילת מפתח לעומת ביטויים אחרים.

בנוסף, הכלי של SEMrush מציע יכולות לגבי ניתוח קישורים, סיוע ביצירת תוכן מעולה ורלוונטי, סיוע באופטימיזציות של קמפיינים למודעות ממומנות וסיוע בבניית אסטרטגיה יעילה למדיה חברתית.

מחיר: מתחיל מ-119 דולר, אבל חבילות עם מידע היסטורי שתומכות בכמה פרויקטים מתחילות ממחיר כפול

צילום מסך מאתר SEMrush

Screaming Frog Spider Tool

תוכנת Screaming Frog מהווה עוד אפשרות של מערכת SEO שלמה, דרך תוכנה הזוחלת וסורקת את האתר באופן מעמיק ומקיף, עם ירידה גדולה מאוד לפרטים טכניים לגבי ביצועי ומבנה האתר. התוכנה מיועדת בעיקר לשיפור On-Page SEO, ע"י הוצאת המון מידע ובדיקות לבעיות קידום אתרים נפוצות וחשובות. קחו בחשבון שהמערכת מאוד לא ידידותי למשתמש ומציגה את המידע בצורה של טבלאות אקסל, לא תוכנה לכל אחד

כמה דוגמאות לשפע הנתונים שאפשר לקבל דרך המערכת של Screaming Frog הן למשל:

  • על תגיות מטא באתר: כותרות, תגיות תיאור, מילות מפתח ועוד
  • תמונות וקבצי מדיה: גודל תמונות, משקל קבצים, האם ישנן תגיות ALT.
  • סטטוס קוד HTTP: איזה קודם מוחזרים מדפי האתר, פירוט דפים עם קודי 200, 301, 404, 500, 302 וכן הלאה.
  • תגיות כותרות: H1+H2, כותרות משנה
  • מטא דאטה: Noindex / Nofollow, עוזר למפות דפים חסומים או שבורים באתר.
  • נתונים נוספים: קנוניקל, משקלי דפים, מספר מילים בכל דף, היררכיית אתר (מרחק הדף מדף הבית), מהירות טעינת האתר, סכמות וכו'.

מחיר: ישנה גרסה חינמית אך היא דלה מאוד בתוצאות הסריקה של האתר. הגרסה בתשלום – החל מ-149$ לשנה.

צילום מסך מאתר screaming frog

SEOquake

SEOQuake הוא תוסף לדפדפן המאפשר לבצע בדיקת צפיפות מילות מפתח כדי להבין האם בדפי האתר שלכם יש דחיסות מילות מפתח נמוכה או דווקא גבוהה מדי. התוסף מציע בנוסף לקבל מידע בסיסי מבחינתSEO על האתר לדף ספציפי, כמו כותרות משנה, לינקים יוצרים וכו'

מחיר: חינם.

צילום מסך לתוסף דפדפן seoquake

Ubersuggest – הצעת מילות מפתח מבית ניל פאטל

כלי למציאת מילות מפתח מרכזיות וחשובות ליצירת אסטרטגיית תוכן מוצלחת לאתר שלכם. המערכת של Ubersuggest מספקת הצעות למילות מפתח לפי היקפי חיפוש, כמות תחרות, מילות מפתח של מתחרים וכו'. אתם מקבלים הצעות למילות מפתח טובות, כולל ביטויי זנב ארוך נפוצים ומחופשים. הכלי מגיע מבית ניל פאטל, מהבלוגרים המובילים והמוערכים ביותר בתעשיית ה-SEO העולמית. הכלי יחסית בסיסי ומתאים למי שרוצה לשלם מעט כסף

מחיר: יש גרסה חינמתי, אך הכלי מתחיל מ12 דולר לחודש

צילום מסך מאתר ubersuggest

Copyscape – ודאו שאין לכם תכנים כפולים או מועתקים באתר

הכלי של Copyscape לבדיקת כפילויות תוכן באתרים שלכם הוא מהוותיקים בתחום, מספק שירות פשוט אך קריטי לקידום אתרים ולמניעת פעולות ענישה אוטומטיות ע"י גוגל. תוכן משוכפל, מועתק וגם כפול הוא בעיה גדולה מבחינת גוגל – לכן בכתיבת תוכן לאינטרנט ובקידום אתרים יש דגש בלתי מתפשר על תכנים מקוריים בלבד.

מחיר: ניתן לחפש דפים בודדים בחינם, אם רוצים להריץ אותו על כל האתר הכלי עולה כמה דולרים בודדים

צילום מסך מאתר copyscape

ZEFO – מערכת SEO שלמה וחזקה, בעברית!

כעת הגענו לאחד מכלי קידום האתרים הכי מרתקים ומבטיחים, תוכנת ZEFO הישראלית המציעה את הפתרון הראשון של מערכת SEO שלמה ומלאה, בעברית ועם התאמה מעולה לאתרים ישראליים. המוצר של ZEFO הוא תוכנת קידום אתרים במודל של תוכנה כשירות (SaaS), בתשלום חודשי לפי מסלול התכנית שבוחרים.

שורת היכולות הרבות של ZEFO

  • מעקב ובדיקת מיקומים של האתר, במנועי חיפוש שונים ולאורך זמן
  • הפקת דו"חות מפורטים ומותאמים אישית
  • ניטור מתחרים – מעקב אחר מתחרים, הפקת דו"חות השוואתיים, פרופיל קישורים של המתחרים ועוד
  • מערכת ניהול קישורים – כלי הכרחי ויעיל מאוד כדי לנהל את כל מערך הקישורים הרלוונטי לאתר שלכם, כולל גם מעקב אחר קישורים של המתחרים
  • ניתוח של האתר – לפי סריקת SEO של כל האתר לאיתור תקלות, עדכוני גוגל והשפעתם, הצעות לשיפור ופתרונות
  • API זמין לחיבור נתוני מערכת ZEFO למערכות ומוצרים דיגיטליים נוספים
  • ניתוח מקצועי ומקיף של התנועה לאתר, לפי מקורות טראפיק, ערוצים שונים, מילות מפתח וכו'
  • ניהול עבודה – כלים מובנים לניהול פרויקטים של SEO, בהתאמה אישית לכל פרויקט, סוכנות דיגיטל, לפי עובדים וכיוצא באלו עם שלל אפשרויות.

מחיר: מתחיל מ-99 ₪ לאתר בודד, 299 ₪ ל-10 אתרים.

צילום מסך מאתר zefo

סיכום

בסקירה זו התמקדנו בכלים חיצוניים וייעודיים לקידום אתרים, אשר משלימים את השירותים החינמיים שגוגל מציעה לכם. אנחנו ממליצים להתנסות בכל אחד מהם ולהבין מה מהם תורם לכם יותר ומשתלב בצורה טובה עם הדרכים שבהם אתם פועלים עד כה. אנחנו במשרד משתמש ב-ZEFO כי היא המערכת היחידה עם ממשק מלא בעברית ואשר נבנתה תוך התאמה לשוק האינטרנט הישראלי. הממשק משתמש ידידותי ומעוצב בצורה מעולה, שונה מהמתחרים שיכולים להיות עם עקומת למידה חדה. יש כלים של מתחרים בתחום לתוך המערכת – יתרון אדיר וייחודי. התמחור אטרקטיבי לעומת מתחרים מחו"ל, בעיקר התוכנה עשירה ביכולות ותכונות ועושה הרבה סדר, בנויה עם צעדים מעשיים וחוסכת לסוכנויות דיגיטל המון שעות עבודה, שלא לדבר על הדוחות המעוצבים שחוסכים המון עבודה בסוף החודש.