זמן קריאה: 5 דקות

האם אתם ממקסמים את היכולות של אדוורדס להביא לכם תנועה לאתר? האם אתם מפספסים תנועה רלוונטית? איך ניתן לגלות את הסיבה לאיבוד החשיפות?

במאמר זה נדון בנתון שנקרא Impression Share (ובעברית, "נתח הופעות").

מי לא מכיר את הסיטואציה הבאה…

אתה מבצע מחקר מילות מפתח, קובע את הצעות המחיר, יוצר קמפיינים, מגדיר את התקציב המיקום והשפה, יוצר מודעות יצירתיות ומושכות אך עדיין אתה מרגיש שמשהו חסר. אתה מרגיש  שאתה לא מופיע מספיק פעמים ולא מקבל את התנועה שמגיעה לך.

גרוע מכך – יש לך קמפיין פעיל, הקמפיין שלך אפילו רווחי, ולמרות שיש המון תנועה על פי כלי מילות המפתח של גוגל, אתה עדיין לא מקבל מספיק תנועה ולא ממקסם את הפוטנציאל האמיתי של קמפיין הפרסום שלך.

על מנת לפתור מצבים אלו יש להשתמש בנתוני המדדים התחרותיים.

הוספת הנתונים לטבלה:

ברמת הקמפיין נלחץ על עמודות > התאמה אישית של עמודות > מדדים תחרותיים > בחרו בפרמטרים הרלוונטיים שברצונכם להוסיף

מדדים תחרותיים

הגדרות של הנתונים על פי גוגל:

בואו נעבור על ההגדרות הטכניות של גוגל.

נתח הופעות – ההופעות שקיבלת ברשת החיפוש חלקי המספר המשוער של הופעות שהיית כשיר לקבל.

נתח הופעות שהוחמצו (דירוג) – אחוז ההופעות המשוער ברשת החיפוש שהמודעות שלך לא קיבלו עקב דירוג מודעה גרוע.

נתח הופעות שהוחמצו (תקציב) – מעריך את התדירות שבה המודעה שלך לא הוצגה ברשת החיפוש עקב תקציב נמוך.

נתח הופעות בהתאמה מדויקת בחיפוש – מספר ההופעות שקיבלת חלקי מספר ההופעות המשוער שהיית זכאי לקבל ברשת החיפוש עבור מונחי חיפוש שהתאימו במדויק למילות המפתח שלך.

 דוגמא להמחשה:

אנסה לפשט את העניין.

אם לדוגמא אחוז נתח ההופעות שנקבל מגוגל הוא 70%, אנו בעצם לא מקבלים 30% מהתנועה שהיינו כשירים לקבל.

 נתח הופעות

  כך זה יראה בחשבון שלנו:

 נתח הופעות מאדוורדס

 מה הנתונים הללו אומרים לנו בפועל?

סך הכל, נתח ההופעות שלי הוא 70%. לדעתי מדובר בנתח נמוך ויש לשאוף להגיע לנתח גבוה יותר. אם הקמפיינים שלכם מקבלים נתח של 75%-85% ומעלה, אתם עושים עבודה לא רעה. אם אתם רואים שהנתח נמוך מ-75%, זה הזמן לבצע שינויים.

יחד עם זאת, ניתן לראות כי נתח ההופעות בהתאמה מדויקת הוא גבוה יחסית ועומד על 91.29% – זהו נתון חיובי כיוון שזה מראה כי בביטויים המדויקים שלי אני מופיע באחוז גבוה מאוד של סך ההופעות בתחום. אחוז נמוך של נתון זה (נתח הופעות בהתאמה מדויקת) אמור להדליק נורה אדומה, שכן זה אומר כי אפילו בביטויים שהוגדרו כ"התאמה מדויקת" ואמורים להיות ממוקדים ביותר גוגל החליט שלא להציג את המודעה שלך. במקרה כזה ויש לבדוק את הקמפיין, המבנה של הקמפיין, מילות המפתח השונות, המודעות, הצעות המחיר ואפילו את דף הנחיתה כדי לוודא שלפחות בביטויים הללו, שהם הממוקדים ביותר, אנחנו מופיעים באחוז גבוה של פעמים (לפחות מעל 80%-85% נראה לי סביר ביותר).

כיצד נשפר את אחוז ההופעות שהוחמצו בחיפוש בגלל הדירוג?

כידוע, הדירוג נקבע על פי CPC X QS (העלות הממוצעת לקליק X  ציון האיכות). כך גם נקבעים מיקומי המודעות שלנו.  עלינו לנסות ולשפר את ציון האיכות וכמו כן לעבוד על הצעות המחיר השונות. שיפור ציון האיכות הוא החלק המאתגר יותר, אך שיפורו יכול לעשות את העבודה ולהעלות את אחוזי החשיפה בצורה חדה, בעוד ששינוי הצעות מחיר יש לבצע לאט יותר, ויש להעלות את הצעות המחיר לאט לאט, בהדרגה ובזהירות תוך כדי בחינת העלות מול תועלת באסטרטגיה זו.

שינוי הצעות מחיר יכול לפגוע ב-ROI וגידול בחשיפות ללא גידול במספר המכירות, הרווח או הלידים שמקבלים יכול להזיק לרווחיות הקמפיין יותר מאשר להועיל לו.

כיצד נשפר את אחוז ההופעות שהוחמצו בגלל התקציב?

אם יש לכם אחוז גבוה של הופעות שהוחמצו בגלל תקציב, כנראה שהתקציב שלכם  לקמפיין נגמר מהר מידי וישנם הופעות רבות שמתפספסות עקב חוסר בתקציב.

בדקו את ניהול התקציב שלכם ואת החלוקה של התקציב בין הקמפיינים השונים. יכול להיות שקמפיינים מסוימים לא מגיעים למגבלת התקציב וניתן להעביר חלק מהתקציב לקמפיין שבו אחוז ההופעות שהוחמצו.. אם אין קמפיינים כאלו בחשבון, יש לשקול את העלאת התקציב לחשבון כולו.

כיצד אתם הייתם משפרים ומעלים את כמות החשיפות? יש לכם רעיונות יצירתיים? אשמח לשמוע על השיטות שלכם למקסום ביצועי הקמפיינים.

עכשיו מה שנותר הוא לבדוק מהו החלק שלכם בעוגה 🙂

 

Impression Share ppc

"לכל אחד מאתנו, בין אם אנחנו לוחמים ובין אם לאו, יש סנטימטר מעוקב של הזדמנות הצץ לנגד עינינו מפעם לפעם. ההבדל בין האדם הבינוני לבין הלוחם הוא שהלוחם מודע לכך ומקפיד להיות ערני, ממתין לו מתוך כוונה, וכאשר הסנטימטר המעוקב הזה של הזדמנות אכן צץ הלוחם תופס אותו."

 -קרלוס קסטנדה