זמן קריאה: 2 דקות

ביולי 2009, גוגל הוסיפו לראשונה מרכיב מעניין וחשוב לפלטפורמת הפרסום ב-AdWords: "תוספי מקום" (Ad Extensions). אפשרות זו נועדה בראש ובראשונה למפרסמים אשר קהל היעד שלהם מקומי. הגדרה של תוספי מקום, מאפשרת למפרסם להרחיב בצורה דינאמית את מודעות הטקסט שלו באמצעות מידע רלוונטי נוסף, כגון כתובת העסק, מספר הטלפון וקישורים רלוונטיים נוספים (Ad Sitelinks).

הרחבת המודעות משולבת בשטחי הפרסום בצורה דינאמית. מצד אחד, התוסף מסייע לגולש לקבל מידע רלוונטי נוסף על המפרסם והעסק שלו ומצד שני, מסייע למפרסם להגיע ללקוחות פוטנציאליים מקומיים ביעילות רבה יותר.

כיצד להגדיר או לערוך תוספי מיקום?

הגדרת תוספי מקום מתאפשרת ברמת הקמפיין (לשונית הגדרות הקמפיין). בשלב הראשון, יהיה עליכם להגדיר באילו מיקומים גיאוגרפיים תרצו להציג את המודעות שלכם. לאחר מכן, יש לגשת לתוספי מקום (Ad Extensions) ולבחור במיקומים (Locations). ישנן שתי דרכים מרכזיות להגדרת התוספים:

  1. בעלי עסקים אשר הגדירו כרטיס עסק במרכז העסקים המקומי של גוגל (Local Business Center), יכולים לקשר בין הפרופיל שהגדירו לבין ממשק ה-AdWords.
  2. משתמשים אשר אינם בעלי עסקים, שלא הגדירו כרטיס במרכז העסקים המקומי, יכולים להגדיר את כתובת ופרטי העסק בצורה ידנית.

בשני המקרים, ניתן להגדיר יותר מכתובת אחת לכל קמפיין: בהגדרה דרך מרכז העסקים המקומי, אין הגבלה למספר הכתובות שניתן לשייך לעסק. לעומת זאת, בהגדרה הידנית של התוספים, המערכת מאפשרת להגדיר עד תשע כתובות שונות עבור כל קמפיין. בצורה זו, עסקים הנמצאים במיקומים רבים, יכולים להקים קמפיין אחד ומודעת טקסט אחת בלבד, המשלבים כתובות שונות (המערכת כבר תדע לקשר את המידע הרלוונטי בצורה דינאמית). המערכת גם מאפשרת לשייך ידנית בין כתובת ספציפית לבין מודעה (על מנת לעשות זאת יש לגשת למודעה הנבחרת, ללחוץ על עריכה ולבחור באפשרות "הצג תמיד עם כתובת אחת").

הגדרתי את התוספים. מה עכשיו?

לאחר שהתוספים הוגדרו כראוי, מערכת ה-AdWords תשלבם במודעות הטקסטואליות בצורה דינאמית, בהתאם לשאילתת החיפוש או מיקומו הפיזי של הגולש. כתובות שנמצאות מחוץ לאזור המיקוד של מסע הפרסום (הגדרת המיקומים הגיאוגרפיים של הקמפיין), לא יוצגו בסופו של דבר.

לוקאליזציה היא שם המשחק

הרחבת המודעות באמצעות תוספי מיקום היא אפשרות נפלאה להשגת שטח פרסום נוסף בחלקה הקדושה של התוצאות הממומנות. באמצעות מיקוד נוסף למודעות שלכם, תוכלו להגיע ביעילות רבה יותר ללקוחות פוטנציאליים מקומיים. פתרון זה יעיל במיוחד עבור עסקים הנמצאים במיקומים רבים, המחפשים לפרסם באופן מקומי וללכוד את תשומת ליבו של הגולש.