זמן קריאה: 3 דקות

אנשי MajesticSEO ביצעו לאחרונה כמה עדכונים מאוד משמעותיים ושימושיים בכלים שהם מציעים למקדמי אתרים ובעלי אתרים. עם התחרות הגוברת מצד מתחרים חזקים כמו ahrefs.com או Open Site Explorer של seomoz.org, זה היה צעד מתבקש. בין העדכונים החדשים: דו"ח התפלגות קישורים נכנסים לפי טקסט עוגן וכלי לתצוגת קישורים חדשים וקישורים שאבדו ברמה יומית.

MajesticSEO הוא אחד מהכלים האהובים עליי (ובאופן כללי, אין הרבה כלי עבודה שאני מחבב בתחום). בהשוואה ליתר הכלים לאיתור קישורים נכנסים, ה-Crawlers של Majestic מצליחים לבצע את העבודה הטובה בזיהוי המספר הגבוה ביותר של קישורים, בקרב אתרים בשפה העברית. אין ספק שהתחרות הבריאה מובילה אותם קדימה ומועילה לכולנו.

דו"ח קישורים חדשים

אחד מהיתרונות הבולטים של hrefs.com על פני Majestic (עד לאחרונה לפחות), היה היכולת להפיק דו"ח זיהוי קישורים חדשים על פני ציר הזמן. מדוע אילו נתונים שימושיים? התשובה ברורה: מאחר ואנו, כמקדמי אתרים, בעלי אתרים או משווקים באינטרנט, רוצים לדעת אילו קישורים חדשים הופנו אלינו, מתי זה קרה ומהיכן.

כעת, ניתן גם לקבל מידע זה באמצעות MajesticSEO. לחיצה על תאריך מסוים, תציג דו"ח מפורט עם מידע על כל הקישורים החדשים שזוהו באותו יום. המידע זמין עבור לקוחות משלמים בלבד.

זיהוי קישורים חדשים

דו"ח קישורים שאבדו

דו"ח המציג מידע על קישורים שהוסרו לפי תאריך, יכול להיות שימושי בכמה אופנים: ראשית, הדו"ח מאפשר לעקוב אחר הסרות יזומות של קישורים בעידן שלאחר עדכון פינגווין. שנית, תוכלו לעקוב אחר קישורים חיצוניים שעודכנו במסגרת שיתופי פעולה או החלפות קישורים ולאתר את התאריכים המשוערים בהם הוסרו קישורים.

גם כאן, לחיצה על תאריך מסוים תפתח טבלה עם פירוט כל הקישורים שהוסרו לתאריך זה. עבור כל קישורי תופיע עמודה ובה תאריך הזיהוי הראשוני של הקישור, התאריך האחרון שבו הוא היה באוויר והתאריך שבו הקישור אבד. שימו לב: גם דו"ח זה זמין רק עבור לקוחות משלמים.

דו"ח קישורים שאבדו

שני הכלים הללו מאפשרים לייצא את הנתונים ל-CSV. אם תרצו לייצא ל-Excel את כל הנתונים של הקישורים שאבדו במהלך השנה האחרונה, תוכלו לגשת ללשונית "Backlinks" ולייצא משם את כל המידע מהאינדקס ההיסטורי (Historic Index) – עם, או ללא הקישורים שאבדו.

התפלגות טקסט העוגן

חידוש נוסף ש-Majestic מציעים, הוא דו"ח התפלגות טקסט העוגן של הקישורים הנכנסים. גם דו"ח זה יכול להיות מאוד שימושי בהיבט של ניתוח הקישורים הנכנסים לאחר עדכון הפינגווין. הכלי מאפשר לסנן חלק מהנתונים (במידה ויש צורך בכך) ולייצא את הנתונים ל-CSV, שם ניתן גם להפיק תרשים גרפי שיסייע להסיק מסקנות אופרטיביות.

התפלגות טקסט העוגן

לקריאה נוספת אודות השינויים מהבלוג הרשמי של Majestic: New/lost links and Anchor Text Tab.

אגב, למי שמתכנן להגיע לכנס ה-SMX הבא בירושלים (יתקיים ב-6 לינואר במלון ענבל), אנשי Majestic, כנותני חסות לאירוע, בוודאי יהיו נוכחים ויאפשרו לשוחח איתם על מנת להתרשם אישית מהשירותים והכלים שהם מציעים.