זמן קריאה: 3 דקות

ב-22/02/2021, גוגל הודיעה על פיצ'ר חדש שניתן לבצע במערכת Search Console בשם “associations”. בפיצ'ר זה ניתן לחבר חשבונות גוגל אחרים כמו Google Analytics, YouTube, Google ADS, אפליקציות אנדרואיד מחנות ה-play ועוד.

מה זה אומר Associations?

מבחינת גוגל, הכוונה היא לפעולה של שיוך חשבונות/נכס/ישויות תחת "המטריה" של גוגל. כלומר, שיוך נכס ה-Search Console לחשבונות אחרים של גוגל המשויכים לאתר כמו ערוץ היוטיוב, חשבון Google ADS ועוד.
את החיבור לנכסים ניתן לעשות בחשבון ה-Search Console באזור Settings > Associations

צילום מסך לאזור Associations במערכת Google Search Console
צילום מסך לאזור Associations במערכת Google Search Console

אילו חשבונות ניתן לשייך תחת ה- Associations?

הערה: גוגל שיפור את החיבור בין שני הנכסים כאשר היום ניתן גם לחבר נכסי דומיין (סאב דומיינים, גרסאות מובייל, גרסאות http) לאותו הנכס ולקבל תמונה רחבה יותר מבחינת נתוני חיפושים והתנהגות גולשים בגוגל.

  • נכס Google ADS – חיבור לנכס זה יציג דוחות ממומנים ואורגניים בחשבון Google ADS.
  • נכס YouTube – חיבור ערוץ היוטיוב של האתר עם ה-search console.
  • חיבור חשבון Google Play (חנות האפליקציות לאנדרואיד) עם ה-search console.
  • חיבור לכלי של Google Actions Console וחיבור לאזור התוספים של גוגל בכרום – פרסום תוספים בשם האתר שלך.

ככה נראים החיבורים מתוך דוגמא שגוגל הציגו:

ביצוע שיוך של נכסי גוגל ב-search console
ביצוע שיוך של נכסי גוגל ב-Search Console

מה קורה עם חיבורים שבוצעו בעבר?

למשל, ניתן לבצע חיבור מתוך חשבון ה-Analytics של האתר לחשבון ה-Search Console שלו. אם בוצע חיבור כזה בעבר, כבר היום תוכלו לראות את החיבור בין הנכסים גם ב-Search Console.

מה המשמעות של פיצ'ר זה ל-Search Console?

עוד בשנת 2019, גוגל ביצעו שינוי בנושא פתיחת נכסים (Properties) במערכת ה-Search Console. כלומר, החל מ-2019, ניתן לפתוח "נכס דומיין" המכיל את כל הנכסים שיש לאתר (כתובת עם www וללא www, כתובות של סאב דומיינים, כתובות בפרוטוקלים שונים) – הכל תחת קורת גג אחת. כעת, בחשבון הנכס דומיין הראשי של האתר, ניתן יהיה לראות את כל החיבורים לכל הכלים השונים של גוגל שציינתי בפוסט במקום אחד.

החיסרון של מהלך זה

החיסרון המרכזי של חיבור הנכסים/ישויות של האתר עם הכלים של גוגל הוא שכל החשבונות צריכים לשבת תחת אותו מייל אחד. במקרים רבים בסוכנויות SEO, פותחים מיילים שונים לכלים שונים כי ישנן מחלקות שונות שעובדות. למשל מייל למחלקת הקידום הממומן, מייל למחלקת ה-SEO, מייל למחלקת ה-Social וכדומה. בשל ריבוי המיילים שמשותפים לחשבונות, צריך לתת גישה למייל אחד שהוא בעלים מאומת בחשבון ה-Search Console של האתר. אחרת לא ניתן יהיה לחבר בין הנכסים.

המשמעות מבחינת SEO

חיבור הנכסים/ישויות של האתר בכלים של גוגל במקום אחד ייצרו למקדם/בעל האתר מידע נוסף ב-Search Console ובכלים אחרים. לדוגמא, ניתן יהיה לראות את הביצועים הארוגניים בחשבון של Google ADS ולתת תצוגה טובה ורחבה יותר של הנתונים הנאספים בעקבות פעולות וחיפושים של הגולשים בכל שירותי Google.