זמן קריאה: 3 דקות

זה לקח זמן, יש שיגידו יותר מידי זמן, אבל גוגל פרסמה ב-07/04/2021 כי ניתן להשתמש בפילטור של regex בדוח ה-performance (ביצועים) של האתר. יחד עם הפרסום על השימוש ב-regex, פרסמה גוגל כי גם דוחות ההשוואה באזור ה-performance קיבלו שדרוג.

שימוש ב-Regex כפילטור ב-Search Console

אפשרות הפילטור של Regula Expressions או Regex נוספו תחת הסינונים של "query" או “page” בדוח הביצועים.

ביצוע פילטור לפי regex גורם לעבודה קלה יותר במיוחד לאתרים גדולים ומורכבים כמו אתרי פאבלישר תוכן, אתרי חדשות ואתרי איקומרס. ניקח לדוגמא את האתר שלנו SEO ISRAEL. ניתן לבצע חיפוש לשאילתות שגולשים ביצעו במנוע החיפוש של גוגל עם הפעלת regex הבא:

SEO israel|seo ישראל|אס אי או Israel|אס אי או ישראל|אסאיאו ישראל|אס.אי.או ישראל
בחירה בפילטור של regex ביצירת query ב-search console
בחירה בפילטור של regex ביצירת query ב-search console

כלומר, ניסיתי לבצע חיפוש לשם המותג שלנו על ידי בחירה במגוון ווריאציות שונות של הגהת שם המותג.

באילו דוחות ומצבים אפשר להשתמש ב-regex?

את הפילטור של ה-regex ניתן כרגע (הלוואי וזה יעבוד גם בדוחות ה-coverage) להפעיל בדוח ה-performance רק בסינון לפי שאילתה או לפי דף.

שיפור דוחות ההשוואה ב-search console

יחד עם הפרסום על הוספת regex ל-search console, פרסמה גוגל כי היא גם ביצעה שיפור מהותי לדוחות ההשוואה בכלי.

עד היום, כאשר בוצעה השוואה של יותר ממדד אחד, הטבלה לא כללה את עמודת ההשוואה עצמה עם הפרש היחסים באחוזים. ניתן היה לקבל השוואה עם הפרשי אחוזים רק כאשר בוצעה השוואה למדד אחד מבין הארבעה (קליקים, הופעות, מיקום ממוצע או CTR).
השיפור שגוגל ביצעו מחולק ל-2:

  1. שיפור הבחירה – כעת ניתן לבחור יותר ממדד אחד להשוואה ולקבל בטבלה מסודרת הצגה לפי המדדים שנבחרו (ניתן לבחור גם את כל הארבעה) הכוללים השוואה של הפרש יחסים בין כל המדדים.
  2. הצגת הנתונים בטבלה – הטבלה כעת מציגה את נתוני ההשוואה בחלוקה מסודרת לפי כל מדד – דבר זה מכפיל כמעט את שטח התצוגה של טבלת ההשוואה.

להלן דוגמא לטבלת השוואה שגוגל הציגה בפרסום הידיעה

צילום מסך דוח השוואתי מהבלוג של גוגל

לסיכום

כפי שכבר שמתם לב, אנו שמחים מאוד על המהלך הזה של גוגל. יכול הפילטור בעזרת regex וקבלת דוחות השוואתיים בצורה ברורה עם סיכומי השוואה של כל המדדים הנבחרים עוזרת מאוד להבנת התנהגות הגולשים בגוגל, הבנת החיפושים ולמידת התנהגות לפי אזורים שונים באתרים גדולים כמו אתרי פאבלישר, חדשות ואיקומרס.