זמן קריאה: 4 דקות

בשקט בשקט, מבלי שאף אחד (או רבים) לא שם לב התייחס ג'ון מולר בתאריך 03/06/2020 לנושא הופעת תוכן בעמודי קטגוריה באתרי איקומרס בראיון עם מארי נייל.

בשנים האחרונות עולה יותר ויותר נושא ה-User Intent כאשר בונים עמודי נחיתה לביטוי מסוים. בכמה מילים, User Intent, או בעברית כוונת משתמש, הוא זיהוי של רצון או כוונה של גולש מחפש במנועי החיפוש. גוגל מתייחסים לנושא זה בשנתיים האחרונות מכובד ראש ומנסים להציג לגולש תוצאות חיפוש שיענו על הרצון/כוונה שהתכוון בעת שביצע חיפוש במנוע החיפוש בגוגל.

לדוגמא, כאשר גולש מחפש "נעל ריצה" התוצאות האורגניות שעולות לגולש הם מאמרי סקירה של נעלי ריצה על מנת לתת לגולש את התשובה לכוונת/רצון החיפוש שלו. בביטוי ממוקד יותר, דוגמת "נעל ריצה נייק", גוגל מסיק כי הגולש כבר קרא סקירות, המלצות וכעת הוא ממוקד יותר בחיפוש שלו ומחפש לרכוש נעל ריצה של חברת נייק. לכן, תוצאות החיפוש בשאילתה "נעל ריצה נייק" הם אתרי איקומרס אשר מוכרים נעלי ריצה של חברת נייק. כלומר, יש הבדל מבחינת גוגל ב-User intent לשאילתה "נעל ריצה" לבין השאילתה "נעל ריצה נייק".

איך לחבר בין ה-User Intent לעמודי קטגוריה באתרי איקומרס?

אז נחזור לציוץ של ג'ון מולר בטוויטר וכן לראיון שהוא ביצע מארי היינס בו בין היתר עלה נושא הצגת תוכן/פסקת תוכן בעמודי קטגוריה.

תחילה, נתייחס לכך שהשאלה והתשובה שהועלו בראיון דיברו על תוכן בתחתית עמוד הקטגוריה. כלומר, ופה נכנס ה-User Intent, בעמודי קטגוריה של אתרי איקומרס, עמודים המיועדים לקשר לעמודי המוצרים ומשם לרכישה, אין צורך להציג תוכן ארוך בחלקו העליון. בכלל, אם הוחלט שכן להציג, ההמלצה היא להציג משפט אחד שניים.

בכל הנוגע להופעת תוכן בתחתית העמוד, פה מולר התייחס גם לבוט של גוגל וליכולת דירוג העמוד בעמודי תוצאות החיפוש בגוגל. האלגוריתמים של גוגל כן צריכים שיהיה תוכן על מנת כדי להבין מהות העמוד, אך אין צורך להציג תוכן ארוך. מולר, ציין כי ב-90% מהמקרים, התוכן מיותר לחלוטין. בעמודים שיש רשימת קישורים לעמודי מוצרים + תוכן ארוך מתחתיהם, האלגוריתמים מתבלבלים בין עמודי קטגוריה ועמוד מידע – דבר הפוגע בקידום העמוד וב-User Intent לגולש.

שימו לב לשאלתה בטווטר של קטרינה נאייר על הסרת כמות תוכן גדולה בעמודי קטגוריה שאינם באתר מסחר. שאלתה הייתה על הסרת תוכן רב מעמוד מתכון לדוגמא. האם במצב כזה יש צורך להסיר את התוכן ולהציג לגולש רק את עיקר התוכן – רשימת הרכיבים ואופן ההכנה?

פה כבר התייחס ג'ון מולר בצורה שונה והסביר כי ישנם מקרים בהם ירצה הגולש להבין את מהות המתכון, מאיפה הגיע ואיכות הרכיבים המרכיבים את המתכון.

איזה תוכן כן כדאי לכתוב בעמודי קטגוריה באתר איקומרס?

נושא זה מתחלק בין עולמנו אנו, אנשי ה-SEO לבין הצורך והרצון של מנהל השיווק של האתר/עסק. לרוב, פסקת התוכן שאנו מבקשים מהלקוח היא נטו בשביל קידום עמוד הנחיתה וכוללת את הביטוי הראשי וביטויי LSI. אל מול זה יש את רצון מנהל השיווק לכתוב משפט שתיים שיווקי שאינו כולל ביטויים החשובים ל-SEO.

לפי הדברים של ג'ון מולר אני ממליץ לבצע חיבור בין השניים. ג'ון הסביר כי פסקת התוכן חשובה לאלגוריתמים כדי להבין את מהות העמוד. לכן, החשיבה הראשונית לתוכן היא שהגולש והאלגוריתמים יבינו כי זהו עמוד קטגוריה לבחירת מוצר. בתוך משפט שניים זה ניתן להציג מילת מפתח חשובה ללא בעיה.

מה עכשיו? איך לבדוק את האתר שלי?

אני ממליץ לבצע מעבר על עמודי הקטגוריה המקודמים שלכם.

• בדקו תחילה את המיקום של הביטוי. תטפלו בביטויים במיקומים נמוכים שאינם מצליחים להתקדם כבר תקופה.
• בדקו את כמות התוכן. האם הכנסתם הרבה תוכן מעל/מתחת לקישורי המוצרים? האם גולש תמים שיגיע לעמוד לא יבין אם זה עמוד קטגוריית מוצרים או עמוד מידע עם מספר קישורים לעמודי מוצרים?
• אם יש לכם הרבה תוכן ואתם לא מעוניינים לאבד אותו, מעולה! צרו עמוד חדש באתר, מבוסס User Intent לעמוד מידע וצרו קישורים פנימיים ממנו לעמוד הקטגוריה ולהיפך (בתנאי שיש לתוכן חשיבות רבה לעיני הגולש) – שמרו על איכות קישורים באתרכם!
• בדקו מתחרים – אם אתם ממוקמים בגוגל בעמוד הראשון ולפניכם יש כמה מתחרים, בדקו אותם, ראו את כמות התוכן שהם מציגים בעמודי הקטגוריה, כמות הביטוי המקודם המופיע בעמוד, כמות ביטויי LSI המופיעים בעמוד וחשבו על דרך וצורת הצגת התוכן שלכם מולם.
• מעוניינים בעזרה נוספת? בשמחה! הגיבו מטה ואענה.