איכות קישורים

מה זה איכות קישורים?

 

לא יהיה זה רחוק מן האמת אם נאמר כי החלק המשמעותי ביותר כיום בקידום אתר באינטרנט הוא נושא הקישורים הנכנסים אל האתר מאתרים אחרים. אחת הדרכים בה קובעים מנועי החיפוש את חשיבותו של כל דף באינטרנט היא באמצעות בדיקת מספר ואיכות הקישורים המצביעים עליו מדפים אחרים.

די ברור כיצד ניתן למדוד את הכמות הקישורים אבל איך מודדים את איכותם של קישורים נכנסים? במאמר זה אנסה להסביר את עשרת הדיברות לקבלת קישור איכותי.

קישור ישיר מול קישור עקיף

ישנם אתרים בהם הקישורים היוצאים עוברים קודם להגעתם לאתר היעד דרך תוכנה הסופרת את מספר הקליקים או מבצעת פעולות אחרות. מנועי החיפוש במקרים רבים לא יודעים לעקוב אחרי קישורים מסוג זה, ולכן כדאי להתמקד בקישורים ישירים בלבד.

שיטה דומה היא קישור באמצעות JavaScript, שגם אז בהחלט עלולה להיות חסימה של תועלת הקישור.

עם זאת נראה כי קישורים הנפתחים בתוך חלון חדש על ידי הפניית target="_blank" לא מהווים בעיה (שוב – יש להיזהר מהפניות JavaScript, PHP ו-ASP).

טקסט הקישור – Anchor Text

קישורי טקסט הם הקישורים הטובים ביותר לנושא קידום אתרים, נקודה. באנרים אולי צבעוניים ויפים, אך קישור טקסט, בו מופיעות מילות מפתח החשובות לכם שווה זהב, מאחר והוא מחזק את מעמדו של אתרכם במילים אלו. למשל האתר שלנו העוסק בקידום אתרים יהנה הרבה יותר מקישור שמופיעות בו המילים "קידום אתרים" מכאלה שמופיעות בו המילים "לחץ כאן" או מציג את כתובת הדף אליו הוא מפנה למשל. הטקסט המתאר את הקישור מכונה "טקסט עוגן" (Anchor Text).

דוגמא טובה:

<a href="http://www.domain.com/">רכישת בונבונים כחולים</a>

דוגמאות לא טובות:

<a href="http://www.domain.com/">לחץ כאן</a><a href="http://www.domain.com/">http://www.domain.com/</a>

נושא וסמכותיות האתר המקשר

אם האתר המקשר אליכם עוסק באותו נושא (Theme) כמו האתר שלכם, אז קישור זה יהיה משמעותי יותר. אם אתר סקס יפנה אל אתר למזון לחיות, אז קישור זה יהיה בעליל פחות משמעותי. ככל שהאתר המקשר אליכם סמכותי יותר (כלומר: וותיק יותר, עם קישורים רבים המפנים אליו, מופיע גבוה בתוצאות החיפוש למילים הרלוונטיות אל האתר שלך, או בעל סיומות של מוסד אקדמי / חינוכי) כך קישור ממנו יהיה משמעותי יותר.

מיקום הדף המקשר באתר

קישור מדף הבית של אתר משמעותי הרבה יותר מקישור בדף נידח בעומק האתר. ככל שמספר הקליקים אותם צריך המשתמש לעבור מדף הבית אל הדף המקשר אליכם רב יותר, כך הדף משמעותי פחות.

כמות הקישורים בדף

אם הקישור אל הדף שלכם הוא היחידי בדף המקשר, אז כוחו רב יותר מאשר קישור היוצא מדף עמוס בקישורים יוצאים.

כמות הקישורים באתר

אם ישנם קישורים רבים אליכם מאותו אתר, אז חשיבותם של האחרונים הולכת ויורדת. לכן במקרים מסויימים עדיף שני קישורים משני אתרים מאשר שני קישורים מאותו אתר, (בהנחה שמדובר באתרים סמכותיים ועוסקים באותו נושא), דפים עם מעל 50 קישורים כבר לא כדאיים. מדפים עם מעל 100 קישורים כדאי להיזהר.

Pagerank

אם מדד חשיבות הדף – PageRank של דף הוא גבוה, אז קישור ממנו איכותי יותר. עם זאת, חשיבותו של נושא זה נמצא כיום בירידה מתמדת. כדאי להיזהר מדפים בעלי PR0, מאחר ויתכן כי הוא נגרם כתוצאה מקבלת עונשים בגוגל. אפשר לראות את ה-Pagerank בסרגל הכלים של גוגל.

קישורים שנחשבים פחות

ישנם אתרים המאפשרים לכל גולש להכניס קישורים ככל העולה על רוחו. קישורים מאתרים אלו "שווה פחות" בעיני מנועי החיפוש. כיום יכולים בעלי אתרים מסוג זה לחסום לחלוטין את התרומה של קישורים מאתריהם למיקום במנועי החיפוש. קישורים מסוג זה כוללים:

  • ספרי מבקרים – מנועי החיפוש מנסים לזהות קישורים המגיעים מספרי מבקרים כדי למנוע את התופעה בה אנשים רושמים בספרי המבקרים רק כדי לקבל את הקישור משם.
  • בלוגים – אמנם קישורים המגיעים מבלוגים בדרך כלל נחשבים כמו קישורים אחרים, אך הבלוגים הפכו למטרה קלה לקישורי ספאם. מסיבה זו ישנם בלוגים שחשיבות קישורים המופיעים בהם ירדה בצורה משמעותית. ההנחה היא כי מדובר בבלוגים בהם בעלי הבלוג לא מבצעים נקיון של הבלוג מקישורים לא רלוונטיים.
  • וויקי – אתרים המשתמשים בשיטת וויקי (אנציקלופדיה בעריכה חופשית של משתמשי האינטנרט).

סוג נוסף של קישורים הנחשבים פחות הם קישורים מדפי לינקים, כלומר דפים ששמם links.htm או links.html (למעשה – links.xxx). דפים אלו מוגדרים כדפי קישורים, וקישורים המופיעים בהם נחשבים הרבה פחות.

שכונה רעה

קישור מאתרים שנענשו בשל שימוש בשיטות קידום אתרים המוגדרות בתור ספאם אולי יתרום בטווח הקצר, אך בטווח הארוך לא יועיל, ואף עלול להזיק.

חוות קישורים

קישורים מאתרים הנמצאים באותו קבוצת IP כמו האתר שלכם (שלוש ספרות ראשונות זהות) עלולים לא להועיל ואף להזיק (אבל לא תמיד, הרי גוגל וחבריו מבינים שייתכן שמספר אתרים בעלי בעלים שונים ישכנו על אותו שרת).

רכישת הקישור האידאלי

אחד הנושאים הפחות מטופלים בתחום הפרסום ברשת בארץ כיום הוא נושא רכישת הקישורים. בשל העובדה שאין כיום כמעט בשוק קונים לקישורים (לא באנרים!), ניתן למצוא בעלי אתרים שימכרו לכם קישור במחירים אפסיים. אפשר למצוא היום בקלות יחסית אתרי תוכן איכותיים בהם ניתן למקם טקסט בנוסח "האתר בחסות: SEO Israel קידום אתרים באינטרנט". בצורה זו ניתן להשיג שני יתרונות משמעותיים:

  • חשיפה מוגברת לשם החברה שלכם
  • אפשרות שאנשים יכנסו לאתרכם דרך הקישור

צריך לוודא כמובן שמוגדר rel="nofollow" על הקישור, מאחר והוא ממומן.

האם כל הקישורים הנכנסים נחשבים?

בנושא זה הדעות חלוקות. כמה דעות עליהן כדאי לשים את הלב הן:

  • קישורים חדשים – קיימת טענה (די מבוססת) האומרת כי קישורים חדשים משתלבים בקביעת המיקום בתוצאות החיפוש בהדרגה. התהליך אורך מספר חודשים עד שהם משפיעים את מלוא השפעתם. הרעיון הוא שקישורים 'אמיתיים' ישארו בשטח לאורך זמן, ולא יעלמו.
  • אתרים חדשים – טענה נוספת אומרת כי אתרים חדשים מקבלים 'עונש', וקישורים אליהם עוברים תקופת צינון עד שהם משתלבים בקביעת המיקום בתוצאות החיפוש. אתרים חדשים צריכים להיות באוויר מספר חודשים עד שהם מתחילים לקבל את מלוא השפעת הקישורים הנכנסים.
  • הבדלי PR – יש הגורסים כי אתר בעל PR מאד גבוה לא יוכל להעביר את מלוא ה-PR לאתר בעל PR מאד נמוך. אם אתר בעל PR8 יקשר לאתר בעל PR1, האתר אליו הפנה הקישור לא יקבל מייד PR7.
  • אתרים שנענשו ידנית – אתרים שנענשו על ידי מנועי החיפוש (ידנית או אוטומטית) בשל חריגות באתר לא ישפיעו באמצעות קישורים מהם.
נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים, מדריכים וטיפים מאנשי המקצוע המובילים בארץ אצלכם במייל, ללא ספאם וללא הטרדות.

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן