אופטימיזציה למנועי חיפוש של קוד הדף היא תהליך של מיקום מילות מפתח שהוגדרו עבור הדף במקומות בקוד אליהם מייחסים מנועי החיפוש חשיבות גבוהה. מטרת הפעולה היא לגרום למנועי החיפוש להבין כי הדף מתאים לעלות בחיפושים אחר מילות מפתח אלה. חלק זה הינו אחד החלקים החשונים בעת ביצוע קידום אתרים עבור אתר חדש.

שמירה על מיקוד

כאשר מבצעים אופטימיזציה של הקוד בדף מסויים, יש צורך להתמקד במספר מצומצם עד כמה שניתן של מילות חיפוש או ביטויי חיפוש, עדיף לא יותר מאשר שלוש מילים או שלושה ביטויים. במידה ומנסים לקדם יותר מדי מילים או ביטויים, עלולים לגרום לתופעה הפוכה, או מה שנקרא בשפה המקצועית אופטימיזציית יתר. הדבר חשוב במיוחד בדף הבית של האתר, שהנטייה היא לנסות לבצע לו אופטימיזציה עבור כל מילות המפתח הרלוונטיות לאתר.

אופטימיזציה של קוד הדף

כאשר אנו מתייחסים לביצוע אופטימיזציה של הקוד, הכוונה היא למיקום של מילות מפתח מרכזיות במיקומים אסטרטגיים בקוד הדף. הנה רשימה (לפי סדר חשיבות אותה אנו מייחסים) של המקומות בקוד הדף בהם כדאי למקם את מילות המפתח אותם מעוניינים לקדם:

כותרת הדף (Title)
  • המקום החשוב ביותר למילות המפתח החשובות ושם המותג או החברה
  • עד כ-68 תווים
  • למקד את המסר ב-35 עד 37 האותיות הראשונות
  • הדעות חלוקות לגבי חזרה על מילות מפתח
  • חשוב שלכל דף יהיה Title ייחודי משלו (בלי כפילויות, לרבות בדפי דפדוף)
  • גוגל עשוי להתעלם מטקסטים ארוכים מידי שמופיעים ב-Title ולשכתב אותם לטקסט מקוצר ורלוונטי
כותרות משנה (Hx)
  • שימוש בכותרת H1 פעם אחת בלבד בראש הדף
  • שימוש בכותרת H2 לאורך הדף, לפי הצורך
  • כדאי (ומותר) לשנות את עיצוב הכותרות באמצעות CSS
הדגשות (B/I/U)
  • מומלץ להדגיש משפטים חשובים לאורך הטקסט
  • הדגשת B היא הדרך היעילה ביותר להדגשת קישור
קישורים (Links)
  • קישורים יוצאים לאתרים סמכותיים בתחום
  • קישורים נכנסים עם מילות מפתח בטקסט הקישור
  • לקישור גרפי (תמונה), חובה לשים תג Alt
  • פחות מ-100 קישורים בדף
כתובת הדף (URL)
  • רלוונטי בעיקר למילות מפתח באנגלית
  • מילות מפתח בשם הקובץ של הדף
  • מילות מפתח השם הספריה בה נמצא הדף
  • מילות מפתח בשם הדומיין
  • הפרדה בין מילות מפתח עם סימן –
  • לא יותר משתי מילים בשם אחד
  • מילים לא רצופות (מילה חוזרת בשם ספריה ושם קובץ)
טקסט הדף
  • דגש על צפיפות, סדר, סמיכות ומיקום (ראה בהמשך)
  • לפחות מאה מילים בדף
  • כלל אצבע – משקל הטקסט גדול ממשקל הקוד שמסביב
  • לעדכן כל הזמן – אפילו שינויים קטנים
  • היזהרו מחזרה על אותה מילה בצורה רצופה
תגי מטה (Meta Tags)
  • כיום תג ה-Meta Keyword כבר כמעט ולא משמש את מנועי החיפוש.
  • גוגל משתמש לרוב בתג ה-Meta Description לתיאור האתר בתוצאות החיפוש כאשר מונח החיפש מופיע בתיאור האתר.
  • כדאי להיזהר מהכנסת מילות מפתח כפולות ומילות מפתח שאינן מופיעות בתוכן הדף.

יש לוודא כי מילות המפתח מופיעות לפחות פעם אחת בכל אחד מהאלמנטים שהוזכרו ברשימה. עם זאת, יש להימנע מהכנסת יתר של מילות מפתח לקוד, מאחר ופעולה זו עלולה להחשב כפסולה בעיני מנועי החיפוש בעת קידום אתר, ולגרור עונשים. הבעיה היא כי הגבול בין מה שמותר ובין אופטימיזציית יתר מאד לא ברור.

כשמבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש בצורה מקצועית ויסודית, מומלץ להתמקד בתכנים אשר מיועדים לגול ומכילים קריאה לפעולה. הטקסטים צריכים להשתמש במילות המפתח הרלוונטיות על מנת להעביר את המסר השיווקי-עסקי, ולהניע את הגולש לפעולה המבוקשת. לקריאה נוספת עיינו בכתבה אודות בניית תוכן עבור קידום אתרים.