Above the Fold הוא החלק בעמוד אינטרנט שניתן לראות בחלון הדפדפן כאשר הוא נטען לראשונה.

במילים אחרות זה הדבר הראשון שהגולש רואה בעמוד מבלי לגלול. המושג נלקח מתחום העיתונות הכתובה בה העיתון בדרך כלל מקופל לשניים כשהוא נמכר, לכן החצי הראשון שמוצג צריך להיות עם כותרות מעניינות ותמונות כדי למשוך קונים- כך גם באינטרנט. החלק העליון צריך להיות מושך.

*יש לשים לב כי ה- Above the Fold יכול להיות שונה במובייל – לרוב יוצג פחות מידע מהדסקטופ כי גודל המסך קטן יותר. לכן שווה לבדוק כיצד העמוד נראה גם במובייל. ניתן לעשות זאת על ידי לחיצת קליק ימני בעמוד _> בדוק_> יפתח חלון עם קוד-> צריך ללחוץ על האייקון המסומן.

תמונה הממחישה איך לבדוק תאימות עמוד למובייל

 

מדוע Above the Fold הוא חשוב?

כי זה הדבר הראשון שהגולש רואה – מה שמושך את תשומת ליבו. זה כמו לקרוא כותרת של מאמר- אם הכותרת מושכת אותנו נמשיך לקרוא את התוכן- אם לא- נמשיך הלאה. ואנחנו רוצים שהגולש ימשיך לקרוא, לכן חשוב למשוך אותו כבר במבט הראשון.

דברים שכדאי שיופיעו בAbove the Fold

  • USP- מה מייחד אותנו או את המוצר שלנו לעומת אחרים?
  • הסבר קצרצר על המוצר- לא יותר מ2 משפטים.
  • לוגו-מותג במידה ויש.
  • סרגל ניווט קל ואינטואיטיבי.
  •  כפתור "צור קשר" מגביר E.A.T
  • קריאה לפעולה- לא חובה.

 

*  בבדיקה שלו, גוגל מסתכל על התוכן העיקרי שנמצא בATF ולא על התפריט לכן חשוב להשקיע, אך חשוב להדגיש שתפריט נוח בהחלט משפיע על התנהגות הגולש וגם בו אסור לזלזל.

התוכן בAbove the Fold משתנה בהתאם לסוג העמוד

  • עמוד מוצר של איקומרס: חשוב שיופיע שם המוצר, מחיר, תמונה וקישור לרכישה.
  • במאמר: כותרת ראשית, תאריך, שם הכותב, כותרת משנה.
  • עמוד קטגוריה: שם הקטגוריה, הצגה של לפחות מוצר אחד במסך הראשון. 

 

טיפים

 מומלץ לא להגזים עם פרסומות ובאנרים ב ATF כי זה עשוי להרתיע ואף לדחוף את התוכן מטה.