הגדרה של כותרת ראשית וכותרות משנה ב-HTML נעשית בעזרת תגיות כותרת מסוג <h1> עד <h6>. תגית מסוג <h1> היא התגית הגדולה ביותר בנראות שלה. ככל שמספר התגית עולה, גודלה של הכותרת בפועל קטן.

למה משתמשים בתגיות כותרת?

תגיות הכותרת מהוות מתווה לתוכן העמוד. אלו תגיות HTML המציינות כותרות בגדלים שונים בדף האינטרנט. תגית ה-H1, הכותרת הגדולה ביותר בעמוד, מהווה כותרת ראשית של העמוד, ולכן בדרך כלל תהיה כותרת אחת כזו בעמוד נחיתה.

גולש אשר נכנס לעמוד הנחיתה וקורא את הכותרת, צריך להבין לפי הכותרת את הנושא הראשי של עמוד הנחיתה, ובעצם להבין שהגיע למקום הנכון עבור הצרכים שלו.

לדוגמא בעמוד זה. כותרת ה-H1 היא "h1–h6: תגית כותרת" – כלומר, הנושא המרכזי בו עוסק העמוד הינו "תגיות h1 עד h6".

מה הסיבות לשימוש בתגיות h1-h6?

שיפור הקריאות של עמוד הנחיתה

כותרות h1-h6 מהוות תגיות המוצגות בקוד ה-HTML, וכאשר הדפדפן קורא אותן, הוא יודע שיש להציגן בצורה בולטת במסגרת הדף. תצוגה בולטת זו משפרת את קריאות התוכן בדף, מאחר והיא מאפשרת לגולש לאתר את התוכן הספציפי שמעניין אותו בדף.

שיפור הנגישות של עמוד הנחיתה

כותרות h1-h6 מסייעות לשיפור הנגישות של תוכן הדף עבור גולשים בעלי מוגבלויות הנעזרים בקורא מסך. קורא המסך יודע לקרוא את התוכן לפי הגדרת הכותרות והטקסט שמוטמע בקוד, ולהקריא אותם לגולש. בעזרת הגדרת הכותרות בטקסט, יכול קורא המסך לאפשר לגולש לקפוץ בין כותרות אלו.

יצירה של מבנה מסודר ומאורגן של תוכן בעמוד הנחיתה

הגדרה של כותרת ראשית וכותרות משנה בעמודי תוכן ארוכים מאפשרת לגולש לקרוא את התוכן בצורה מסודרת ומאורגנת. הרבה אנשים מבצעים פעולה של רפרוף וגלילה על התוכן באינטרנט, וכותרות המשנה עוזרות להם להבין את מהות הטקסט שמופיע לאחר הכותרת.

תוכן ארוך הכתוב במסה אחת ללא כותרות משנה וללא בניית תוכן יעילה לגולש יכול לגרום לגולש לצאת מעמוד הנחיתה או להתקשות בהבנת הטקסט הכתוב.

התרומה לקידום עמוד הנחיתה

תגיות הכותרת חשובות לביצוע האופטימיזציה של עמוד הנחיתה. הבוטים של מנועי החיפוש בודקים את הכותרות בעמוד הנחיתה, בודקים האם ישנו ביטוי מקודם בכותרות אלו על מנת להבין טוב יותר את מהות הטקסט. כותרת ראשית וכותרות משנה התואמות את השאילתות של הגולשים במנועי החיפוש מהוות גורם משפיע בדירוג עמוד הנחיתה במנועים אלו.

הערת שוליים: לא פעם אנו רואים התייחסות של אנשי גוגל לתגיות ה-Headings באתרים ובעיקר לתגית ה-H1. ג'ון מולר, עובד גוגל, הסביר לא פעם כי אין צורך לבצע שימוש בתגית h1 בעמוד הנחיתה על מנת שהבוט של גוגל יבין את מהות הטקסט בעמוד. עדיין, אין זה אומר שאין צורך להציג כותרת ראשית או כותרות משנה כחלק מחוויית המשתמש וכפקטור של הבוט לדירוג העמוד.

הערה חשובה! בלבול בין תגית H1 לבין תגית Title

רבים מתבלבלים בין שתי תגיות אלו. הנקודה שדומה בין תגית H1 לבין תגית Title היא ששתי התגיות מתארות את התוכן המרכזי בעמוד הנחיתה.

ההבדל המהותי בין השתיים הוא שתגית H1 מופיעה בעמוד הנחיתה ומוצגת ככותרת הראשית של עמוד הנחיתה. בעוד שתגית Title מופיעה בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל ובטאב הכותרת בראש חלון הדפדפן של עמוד הנחיתה.

מידע נוסף ניתן לקרוא במדריך של גוגל לאופטימיזציה