הגדרה של כותרת ראשית וכותרות משנה ב-HTML נעשית בעזרת תגיות כותרת מסוג <h1> עד <h6>

תגית מסוג <h1> היא התגית הגדולה ביותר. ככל שמספר התגית עולה, גודלה של הכותרת בפועל קטן.

למה משתמשים בתגיות כותרת?

תגיות הכותרת מהוות מתווה לתוכן העמוד. אלו תגיות HTML המציינות כותרות בגדלים שונים בדף האינטרנט.

תגית ה-H1, הכותרת הגדולה ביותר בעמוד, מהווה לכותרת הראשית של עמוד הנחיתה ובדרך כלל תהיה כותרת אחת כזו בעמוד נחיתה.

גולש אשר נכנס לעמוד הנחיתה ויקרא את הכותרת צריך להבין לפי הכותרת את הנושא הראשי של עמוד הנחיתה.

לדוגמא בעמוד זה. כותרת ה-H1 היא "h1–h6: תגית כותרת" – כלומר, עמוד נחיתה בנושא תגיות h1 עד h6.

מה הסיבות לשימוש בתגיות h1-h6?

שיפור הנגישות של עמוד הנחיתה

כותרות h1-h6 מהוות תגיות המוצגות בקוד ה-HTML וכאשר הדפדפן קורא אותן הוא יודע איך להציגן לפי הקוד. סיבה נוספת לשיפור הנגישות היא הצגת התוכן בעזרת כותרות אלו לגולשים הנעזרים בקוראי מסכים. קורא המסך יודע לקרוא את התוכן לפי הגדרת הכותרות והטקסט שמוטמע בקוד ולהקריא לגולש. בעזרת הגדרת הכותרות בטקסט, יכול הגולש לקפוץ בין כותרות אלו בעזרת קורא המסך.

 יצירה של מבנה מסודר ומאורגן של תוכן בעמוד הנחיתה

הגדרה של כותרת ראשית וכותרות משנה בעמודי נחיתה בעלי תוכן גדול גורמת לגולש לקרוא את התוכן בצורה מסודרת ומאורגנת. הרבה אנשים מבצעים פעולה של רפרוף וגלילה של התוכן בעמודי נחיתה באינטרנט וכותרות המשנה עוזרות לגולש להבין את מהות הטקסט שמגיע מתחת לכותרת.

תוכן ארוך הכתוב במסה אחת ללא כותרות משנה וללא בניית תוכן יעילה לגולש יכול לגרום לגולש לצאת מעמוד הנחיתה או להתקשות בהבנת הטקסט הכתוב.

התרומה לקידום עמוד הנחיתה

תגיות הכותרת חשובות לביצוע האופטימיזציה של עמוד הנחיתה. הבוטים של מנועי החיפוש בודקים את הכותרות בעמוד הנחיתה, בודקים האם ישנו ביטוי מקודם בכותרות אלו על מנת להבין טוב יותר את מהות הטקסט. כותרת ראשית וכותרות משנה התואמות את השאילתות של הגולשים במנועי החיפוש מהוות גורם משפיע בדירוג עמוד הנחיתה במנועים אלו.

הערת שוליים: לא פעם אנו רואים התייחסות של אנשי גוגל לתגיות ה-Headings באתרים ובעיקר לתגית ה-h1. ג'ון מולר, עובד גוגל, הסביר לא פעם כי אין צורך לבצע שימוש בתגית h1 בעמוד הנחיתה על מנת שהבוט של גוגל יבין את מהות הטקסט בעמוד. עדיין, אין זה אומר שאין צורך להציג כותרת ראשית או כותרות משנה כחלק מחוויית המשתמש וכפקטור של הבוט לדירוג העמוד.

הערה חשובה! בלבול בין תגית H1 לבין תגית Title

רבים מתבלבלים בין שתי תגיות אלו. הנקודה שדומה בין תגית h1 לבין תגית title היא ששתי התגיות מתארות על מה תוכן עמוד הנחיתה.

ההבדל המהותי בין השתיים הוא שתגית h1 מופיעה בעמוד הנחיתה ומוצגת ככותרת הראשית של עמוד הנחיתה. בעוד שתגית title מופיעה בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל ובטאב הכותרת בראש חלון הדפדפן של עמוד הנחיתה.

מידע נוסף ניתן לקרוא במדריך של גוגל לאופטימיזציה