Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness = Page quality

מומחיות, סמכותיות, אמינות = איכות העמוד. 

E.A.T הינו אחד הגורמים הקובעים את איכות העמוד.

ובעקיפין, עד כמה גוגל מאמין שהוא יכול לסמוך על האתר שלך, בשאיפה לתת לגולשים את התשובה הטובה ביותר למה שחיפשו.

גוגל מסתכל על EAT  בשתי רמות:

  1. על עמוד נחיתה ספציפי.
  2. על כל האתר. כלומר לא רק בעמוד נחיתה אחד שהוא טוב, אלא על מרכיבי הE.A.T בכל האתר כמו למשל עמוד אודות, עמוד אודות של חבר צוות או של יוצר התוכן של האתר.  
צילום הגדרה לE.A.T מחוברת ההסברה לבודקים של גוגל

E.A.T הוא מושג המשך לYMYL אז אם עוד לא קראתם, אנו ממליצים לכם להציץ ואז לחזור.

לאחר שנקבע כי לעמוד יש מטרה מועילה, רמת ה-E.A.T שלו נקבעת בהתאם להאם העמוד נחשב ל YMYL

 (Your money or your life- זהו תוכן אשר אם הוא מטעה יכול להשפיע לרעה על חייו של הקורא ולכן נכתב על ידי מומחים) או לא (תוכן שאיננו YMYL נבחן בפחות קפידה).

בואו נפרק את המושגים:

מומחיות (E): מתייחס לכותב של התוכן המרכזי (Main Content) בעמוד- האם הוא/ היא מומחים בנושא? האם יש להם תעודות שניתן להציג במקרה הצורך? והאם המידע עליהם זמין באתר? לא חייבים להציג את כל המידע בעמוד התוכן אלא אפשר לקשר לעמוד של הכותב ושם להציג את שמו, תמונה, תעודות הסכמה, מידע מקצועי עליו וכדומה.

* תוכן שאיננו YMYL מסוג "מומחיות יום יומית" אינו זקוק לתעודות או הכשרות.

בנוסף, הסטנדרט למומחיות תלוי בנושא הדף. לדוגמא, אדם אשר כותב ביקורות מפורטות ומועילות למסעדות הוא בעל מומחיות יומיומית אם הוא הולך למסעדות לעיתים קרובות וחובב אוכל.

סמכותיות (A) : מתייחס ל: 

  • כותב התוכן.
  • התוכן עצמו.
  • והאתר שבו מופיע התוכן.

אמינות (T): גם מתייחס ל:

  • כותב התוכן.
  • התוכן עצמו.
  • והאתר שבו מופיע התוכן.

להיות מומחה ומקור ידע שניתן לסמוך עליו פירושו שגולשים יכולים לסמוך עליך לספק מידע נכון אמיתי ומדויק.

הנחיות נוספות לעמודי YMYL אשר דורשים E.A.T גבוה וחייבים להיכתב על ידי מומחים:

  • עצה רפואית.
  • כתבות חדשותיות עיתונאיות.
  • עמודי מידע בנושאים מדעיים.
  • עצה: משפטית, כלכלית, קשורה למיסים.
  • עמודי עצה בנושאים בעלי ערך כגון: שיפוץ בתים, הורות וכו'
  • עמודים על תחביבים הדורשים מומחיות כגון: צילום, ניגון על גיטרה.

יתרונות ההקפדה על E.A.T:

אתרים אשר מדגישים את מדדי הE.A.T שלהם זוכים לא רק באמון של גוגל אלא גם בשל הגולשים אשר יכול להוביל להגדלת מכירות. 

דרכים נוספות להגדיל את E.A.T בעיני גולשים:

  • פתיחת כרטיסיית Google My Business.
  • להבליט את ההבטחה של עמוד אשר יגדיל את תחושת הביטחון של הרוכשים באתר שלך.
  • ליצור עמוד/רכיב של צור קשר כמו שצריך כדי שהגולשים יחושו בטוחים כי אם תהיה תקלה יהיה עם מי לדבר. המפתח כאן הוא תחושת ביטחון וסמכותיות.
  • לוגואים של אבטחה כמו מנעול, ויזה, ישראכרט.
דוגמה לEAT