בניית תוכן

מה זה בניית תוכן?

 

המזון אותו מנועי החיפוש אוהבים הוא טקסט, והרבה טקסט, ולכן בניית תוכן איכותי באתר היא אחת המלאכות החשובות ביותר העומדות בפני כל בעל אתר המעוניין לבצע קידום אתרים בתוצאות מנועי החיפוש. אולם בניית תוכן אינה דבר פשוט. בעיני מנועי חיפוש אתר בעל תוכן טוב הוא:

    • אתר המכיל יותר דפי מידע
    • הדפים באתר מכילים יותר תוכן ייחודי ואיכותי
    • התוכן בדפי המידע ברור וממוקד.

ככל ששלושת התנאים הללו יתקיימו בצורה מלאה יותר, כך ירבו סיכויי האתר להופיע גבוה בתוצאות מנועי החיפוש.

בניית תוכן רווי מילות מפתח

בנייה נכונה של תוכן אתר תשלב בין תוכן אמיתי ומועיל למשתמש לבין רוויה נכונה של מילות מפתח בתוך הטקסט. מילות המפתח יהיו פזורות לכל אורך הטקסט, ויש לוודא כי הן קיימות גם בסוף הדף. עם זאת, הימצאות מילות המפתח בראש הדף היא החשובה ביותר.

פיזור התוכן מן הגדול לקטן

את תוכן האתר כדאי לבנות במבנה היררכי המכתיב למעשה את מבנה האתר – מן הגדול אל הקטן. הכוונה היא שאת הנושאים הגדולים ביותר ממקמים בדף הבית, נושאים ברמת חשיבות פחותה בדפים הראשיים של האתר, ואת הנושאים השוליים יותר בדפים שמקושרים אליהם. עם זאת, כדאי להימנע מיצירת היררכיה בה יש יותר מדי רמות של נושאים – שלוש רמות יהיו בהחלט מספקות.

דוגמא לשלוש רמות:

בונבונים -> בונבונים כחולים -> רכישת בונבונים כחולים

בניית תוכן כאסטרטגיה

לעיתים אנו שוכחים כי המטרה העיקרית שלנו בעת קידום אתר היא להשאיר את הגולשים באתר, ואיזו דרך טובה יותר יש מאשר לספק להם את מה שהם מחפשים? אם יש לכם באתר תוכן רב, אז הסיכוי שבין הדפים השונים יהיה גם מה שהמשתמש מחפש יהיה גבוה יותר.

הוספת תוכן לאורך זמן

נראה כי מנועי החיפוש נוטים לבקר יותר באתרים בהם התוכן מתעדכן בצורה שוטפת (זה גם די הגיוני…). לכן, אסטרטגיית הוספת תוכן בה אתם מוסיפים כל כמה ימים עמוד אחד של מידע לאתר היא האסטרטגיה המנצחת. במקביל, כדאי לעבור ולעדכן את דפי האתר הקיימים מדי פעם, אפילו עדכונים קטנים, כדי להראות למנועי החיפוש שדפים אלו הם דפים "חיים".

מדידת רמת האופטימיזציה של תוכן הדף

מספר הפעמים בו מופיעה מילת מפתח בתוכן הדף משפיעה על שלושה מדדים עיקריים:

 

  • צפיפות – Densityכאשר לוקחים את מספר הפעמים בו מופיעה מילת מפתח מסויימת, ומחלקים במספר המילים הכולל בדף, מקבלים את הצפיפות של מילת המפתח. מקובל לחשוב כי צפיפות של 3%-7% (כלומר – 3-7 חזרות על מילת המפתח על כל 100 מילים בדף) היא המיטבית, אך לכל מומחה בקידום אתרים יש דעה שונה בעניין הזה. צפיפות גבוהה מדי עלולה להפעיל מסנן זבל (Spam Filter) שעלול לגרום לדחיקת הדף מטה בתוצאות החיפוש.
  • סמיכות וסדר – Proximity and Orderבמידה ומדובר בצירוף מילות מפתח (יותר ממילה אחת), אז יש חשיבות גבוהה מאד לכך שהמילים יופיעו כשהן סמוכות זו לזו עד כמה שניתן, ושיופיעו בסדר הנכון.
  • מרכזיות ? Prominenceככל שמילות המפתח מרוכזות בחלק העליון של הדף, כך עולה חשיבות המילה. כמו-כן חשוב אם הן מופיעות בחלק בראשון של התגים השונים של HTML (Title, Hx, וכו') ובחלק הראשון של פסקאות בטקסט.
    כלי המאפשר (בין השאר) מדידת רמת האופטימיזציה של תוכן הדף (מומלץ!):Internet Business Promoter

    כפילות תוכן – Duplicate Content

    כאשר גוגל מזהה כי שני דפים מכילים את אותו התוכן, או ששני אתרים מכילים את אותו התוכן, הוא יבחר את אחד מהן, ויעלים את השני מתוצאות החיפוש. הבעיה העיקרית היא שלבעל האתר אין שליטה על מי ישאר ומי יעלם (בדרך כלל הדף עם ה-pagerank הגבוה ישאר).

    דוגמאות למצבים בהם נוצר תוכן כפול:

    • הכוונת מספר שמות דומיין לאותו אתר (domain.com + domain.co.il)
    • נסיון להגדלת מספר הדפים באתר על ידי יצירת עותקים רבים של דפים
    • העתקה של תכנים מאתרים אחרים
    • כאשר אין הפניית דומיין קבועה מהאתר ללא www אל האתר עם www. נוצר מצב בו קיימים בעיני גוגל שני אתרים נפרדים (domain.co.il + www.domain.co.il)

    מצב של כפילות תוכן איננו מצב טוב, וכדאי מאד להימנע ממנו עד כמה שניתן.

    אם בכל זאת נתקלתם במצב של כפילות תוכן, אל תנסו להסיר את אחד מן העותקים באמצעות מסיר הדפים של גוגל – שני העותקים יוסרו, ויעלמו לחצי שנה!

    ממה להימנע?

    ישנם מספר דברים מהם כדאי להימנע בעת בניית תוכן חדש לאתר שלכם:

  • דפים שונים עם אותה כותרתאל תתעצלו! תנו לכל דף באתר Title ייחודי משלו. אם הבעיה נובעת מכך שהמערכת שלכם דינמית, ויוצרת את הדפים באופן אוטומטי, שווה להשקיע את הזמן והכסף כדי לתקן זאת. לעיתים קרובות הבעיה היא כי מי שיצר את המערכת ניהול התוכן של האתר פשוט לא היה מודע לחשיבות הנושא. השתדלו לתת לכל דף גם תג מטה Description שונה, למרות שזה הרבה פחות חשוב.
  • תשומת לב לאותיות חיבורבעברית קיימות מספר אותיות אותיות יחס (החצר, לבית, שאומר, הגדול, מכאן). המילה החצר לדוגמא, שונה מהמילה חצר בעיני מנועי החיפוש, ולכן יש לשים לב כי המילים מופיעות בתוכן של האתר שלכם כשהן ללא תוספות לא רצויות.

 

נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים, מדריכים וטיפים מאנשי המקצוע המובילים בארץ אצלכם במייל, ללא ספאם וללא הטרדות.

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן