פירורי לחם (Breadcrumbs) הם ניווט משני באתר אינטרנט, שמטרתו לסייע למשתמשים להבין היכן הם נמצאים בתוך מבנה האתר. בדרך כלל פירורי הלחם של עמודי האתר יופיעו בחלק העליון של האתר (בגרסת מובייל וכן בדסקטופ).

מה תפקידם של פירורי הלחם באתר?

  1. הצגת מבנה היררכיה של האתר לגולש ולגוגלבוט (או כל בוט סריקה אחר) – מספקים תמונה ברורה של מיקום עמוד הנחיתה בו הם נמצאים ביחס לעמוד הבית – העמוד הראשי של האתר.
  2. ניווט קל ומהיר – פירורי הלחם מאפשרים לנווט בצורה קלה ומהירה בין דפים שונים הממוקמים היררכית מעל עמוד הנחיתה.
  3. תצוגה בתוצאות החיפוש – בשנים האחרונות, ועם עזרת סכמת BreadcrumbList, גוגל מציגים את פירורי הלחם (ההיררכיה) של עמוד הנחיתה המופיע בתוצאות החיפוש ביחס לעמוד הבית של אותו אתר.
  4. שיפור ל-SEO – גוגלבוט (ובוטים של מנועי חיפוש אחרים) עושים שימוש בפירורי הלחם ובקישורים המוטמעים על גביי פירורי הלחם כדי להבין את מבנה האתר ואת ההיררכיה של עמוד הנחיתה ביחס לעמוד הבית (כמה העמוד "עמוק" בהיררכיה) – דבר שעוזר לשיפור דירוג עמוד הנחיתה בתוצאות החיפוש.

סכמת פירורי לחם – BreadcrumbList

כפי שהרחבנו מעט על עולם הסכמות, גם לפירורי לחם יש סכמה ייעודית בשם BreadcrumbList. גוגל ממליץ להשתמש בנתונים מובנים (Schema.org) כדי לסמן את פירורי הלחם, ובכך לאפשר למנוע החיפוש להבין טוב יותר את מבנה האתר ולהציג את פירורי הלחם בתוצאות החיפוש (בדרך כלל לצד כתובת ה-URL). הצגה זו יכולה לשפר את חווית המשתמש בתוצאות החיפוש ולספק הקשר נוסף לגבי מיקום העמוד באתר.

דוגמא לסכמת BreadcrumbList בשיטת ld+json

<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "https://schema.org/", 
  "@type": "BreadcrumbList", 
  "itemListElement": [{
    "@type": "ListItem", 
    "position": 1, 
    "name": "עמוד הבית",
    "item": "https://example.com/"  
  },{
    "@type": "ListItem", 
    "position": 2, 
    "name": "עמוד ברמה 2 - למשל קטגוריה",
    "item": "https://example.com/category-page/"  
  },{
    "@type": "ListItem", 
    "position": 3, 
    "name": "עמוד ברמה 3 - למשל מוצר",
    "item": "https://example.com/category-page/product-page/"  
  }]
}
</script>

הערות:

  • סכמה יכולה להיכתב במספר שיטות ולא רק בld+json
  • לא חייב להיות קשר ישיר בין נראות פירורי הלחם לבין רמת הפירור של עמוד הנחיתה. כלומר (ולפי הדוגמא שלנו), עמוד מוצר יכול להיות בURL ישירות תחת הדומיין ללא Subfolder של שם הקטגוריה.
  • על מנת לבחון אם הסכמה תקינה ניתן לעשות זאת בעזרת כלי של גוגל
  • מידע נוסף בדוקומנטציה של גוגל