מאמר זה נועד להסביר בשפה פשוטה ונהירה מהן הפעולות הנדרשות על מנת לבצע קידום אתרים במנועי חיפוש עבור אתר אינטרנט. המדריך בנוי כך שגם אנשים ללא ידע קודם בנושא קידום אתרים יוכלו להיעזר בו ולהתחיל לקדם את האתר שלהם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

אנו יוצאים מן ההנחה שקנית כבר דומיין וכי יש לך אתר בנוי שעובד. כעת, כל מה שנשאר לעשות, זה לגרום לכך שכאשר גולש יחפש באינטרנט שירות שהאתר שלך מספק, הוא יגיע בסופו של דבר לאתר שלך לפני האתר של המתחרה שלך.

נאמר שהאתר שלך, www.sefer-bishul.co.il, עוסק בספרי בישול. המטרה של קידום אתרים היא שכשגולש יחפש בגוגל את הביטוי "ספרי בישול", הוא יראה תוצאות חיפוש מן האתר במקומות הראשונים, יגיע לאתר, ובתקווה גם יקנה את המוצר או השירות שמוצע בו. כך קידום אתרים בגוגל מתורגם בסופו של דבר להכנסות רבות יותר, ולכן יותר ויותר חברות ובעלי עסקים מבינים את חשיבותו של הקידום לאתרם.

איך עושים קידום אתרים? איך מגיעים למקום ראשון בגוגל?

כדי לבצע קידום אתר במנוע חיפוש יש צורך לבצע שינויים באתר עצמו ומחוצה לו, כך שהוא לא רק יראה מעוצב יפה עבור הגולש, אלא גם יהיה בנוי בצורה נכונה עבור מנועי החיפוש, ובעיקר עבור גוגל. בצורה זו, כשמנוע החיפוש יסרוק את האתר בפעם הבאה, הוא יגיע למסקנה שהאתר בנוי בצורה טובה יותר מאתרים אחרים, וימקם את האתר במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש מזה של המתחרים שלך.

למנועי חיפוש יש מספר רב של קריטריונים בעזרתם מחושבת איכותו של אתר מסויים. למעשה, לגוגל יש מעל 200 קריטריונים שונים שעוזרים לו לקבוע באיזה מיקום יופיע כל אתר בתוצאות החיפוש. אל דאגה, אין צורך לדאוג לכל 200 הקריטריונים כעת.

חלק מהשינויים שיתוארו כעת יכולים להתבצע על ידיך כבר עכשיו, על מנת להתחיל ולקדם את האתר שלך מרגע זה. מובן שעל מנת לבצע קידום אתרים רציני ואפקטיבי, ניתן לפנות לקבלת שירותי קידום מחברה מקצועית.

במדריך זה נסקור מספר סוגי שינויים מרכזיים, אשר כולם משפיעים בתורם על קידום האתר במנועי חיפוש, ועל קידום אתר בגוגל בפרט.

שינויים בתוכן האתר

ככל שאתר מכיל תוכן איכותי יותר, כך הוא מקודם יותר. לכן משתלם לשים באתר כתבות ומאמרים מקצועיים ואיכותיים ככל האפשר. כדי למלא את האתר בתוכן איכותי אפשר:

 לכתוב את התוכן בעצמך ללא ייעוץ חיצוני של חברת כתיבת תוכן או מומחי קופירייטינג.

לשכור כותבים וקופירייטרים חיצוניים שיכתבו תוכן ייעודי ואפקטיבי עבור האתר.

להעזר בחברת קידום אתרים כדי לבנות מערך תוכן כולל שמותאם למנועי חיפוש.

מציאת ביטויי החיפוש הנכונים

נחזור לדוגמה של האתר העוסק בספרי בישול. אילו ביטויי חיפוש תחליטו לקדם עבורו? האם תבחרו לבצע קידום עבור המילה "ספר בישול", "ספרי בישול", או בכלל "מתכונים"? כשמבצעים קידום אתרים של אתר מסוים, אי אפשר לקדם את כל המילים בתחום שלו. זאת בין היתר משום שלכל אתר יש מאות ואלפי מילות חיפוש אפשריות אותן גולשים מחפשים. ברור גם כי ככל שמספר הביטויים יהיה מצומצם יותר, כך המאמץ לקדם כל מילה יהיה מרוכז יותר, וניתן יהיה להגיע לתוצאות משמעותיות יותר עבור ביטויים אלו. בכדי לבחור את המילים המתאימות ביותר, אנו משתמשים בכלים שונים ובסטטיסטיקות של האתר עצמו על מנת לקבל החלטה אילו ביטויי חיפוש הם הנפוצים ביותר והיעילים ביותר לשם קידום אתר, וכן אילו ביטויים יביאו את הגולשים האיכותיים ביותר, שגם יקנו את המוצר.

שינויים בקוד האתר

חלק חשוב בקידום האתר כולל שינויים בקוד האתר שמשפיעים על הקידום שלו במנועי החיפוש. מכיוון שמדריך זה נועד לבעלי אתרים אשר אינם מתכנתים, לא נפרט במדויק את השינויים שיש לעשות. חשוב לציין כי רוב החברות לבניית אתרים אינם בונות לפי קוד תכנות אופטימלי עבור מנועי חיפוש. לכן, גם אם חברה לבניית אתרים בנתה לכם אתר חדש, סביר להניח שיהיה צורך לבצע בו שינויי קוד על מנת לקדם אותו.

שינויים במבנה האתר ובהיררכיה שלו

לכל אתר יש היררכיה מסוימת, שמתחילה מדף הבית הראשי, ומסתעפת לדפים פנימיים יותר ויותר. כך נוצרת מעין פירמידה המתחילה בדף הבית ונגמרת בדף הפנימי ביותר של האתר. ככל שדף של אתר קרוב יותר לראש הפירמידה, וקרוב יותר לדף הבית, כך החשיבות של דף זה עולה. דוגמה למבנה טוב הוא אם דף הבית מקושר ישירות לדפים החשובים ביותר באתר, והדפים הללו מקשרים לדפים חשובים פחות, וכן הלאה. דוגמה למבנה לא טוב עבור קידום אתרים הוא אם דף הבית מקשר ל-200 דפים פנימיים באתר. תתפלאו לדעת כי אתרים רבים שנבנים על ידי חברות לבניית אתרים מרכזיות אינם בנויים בהיררכיה הנכונה.

בניית קישורים

בעלי אתרים רבים אינם מודעים לכך שאחד הקריטריונים על פיהם מקודם אתר במנועי חיפוש הוא כמה אתרים חיצוניים מקשרים לאתר. נחזור לדוגמה של אתר ספרי הבישול. נאמר שב-100 אתרי בישול אחרים באינטרנט יהיה קישור לאתר ספרי הבישול שאתם מנסים לקדם. מנוע החיפוש ישים לב לכך ש-100 אתרים מקשרים לאתר, וכך הוא יגיע למסקנה שהאתר הזה הוא חשוב. אם הוא יגיע למסקנה שהאתר חשוב, אז הוא גם ימקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות החיפוש בתחום.

תהליך טיפוח הקשרים הנכונים עם בעלי אתרים ועם מנהלי האתרים השונים ברשת הוא תהליך ארוך אך מרכזי ביותר, וחשיבותו רבה בעת בניית מערך קישורים אופטימלי לאתר. לכן אנו משקיעים בתהליך זה משאבים רבים. בניית קישורים מתבצעת בעיקר על ידי החלפת קישורים. החלפת קישורים מתבצעת כששני בעלי אתרים מחליפים ביניהם קישורים אחד לשני, כשבעל אתר אחד שם קישור לאתר אחר, בתמורה לכך שבעל האתר האחר שם קישור אליו.

סיכום

במאמר זה נסקרו רק חלק ממאמצי הקידום בהם אנו משתמשים על מנת לבצע קידום אתרים עבור אתרי לקוחותינו במנועי החיפוש. אנו מקווים כי מדריך זה יעזור למתחילים בתחום להתחיל להבין טוב יותר את עולם קידום האתרים.